وقف، راهگشای نیازهای فردی و اجتماعی افراد جامعه است
کد خبر: 3665832
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

وقف، راهگشای نیازهای فردی و اجتماعی افراد جامعه است

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی گفت: وقف راهگشای مشکلات و نیاز های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و مذهبی جامعه است.

جبرئیل ابراهیم پور رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، اظهار کرد: وقف آثار و کارکردهای را در زندگی افراد جامعه در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی نظامی به دنبال دارد.

وی افزود: وقف در جامعه در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با توجه به نیاز جامعه و نیت وقف کننده در جهت بهبود شرایط افراد جامعه استفاده می شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی در خصوص مصارف استفاده شده موقوفات بیان کرد: موقوفات در تمامی ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، نظامی اعم از برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی،ساخت یا مرمت مساجد و حسینه ها، تهیه سرویس های بهداشتی،کمک به بیماران صعب العلاج و سرطانی، ایجاد پایگاه های بسیج، برگزاری مجالس امام حسین (ع) و منشور عزت از جمله موارد مصرف موقوفات هستند.

وی در رابطه با فرهنگ سازی وقف در جامعه عنوان کرد: با احساس نیاز روز جامعه و رعایت موقعیت زمانی، اجتماعی و فرهنگی جامعه و اولویت قرار دادن نیازهای اصلی افراد، می توان فرهنگ وقف در جامعه را به خوبی ترویج و گسترش داد.

ابراهیم پور با اشاره به آسیب ها، موانع و مشکلات وقف ادامه داد: نهادینه نشدن فرهنگ وقف به طور کامل در جامعه، شفاف سازی نشدن فرهنگ وقف در تفکر افراد، ضعف در اطلاع رسانی، تکمیل نشدن برخی از قانون و قواعد در موقوفات، افراط در مدیریت وقف و محدودیت های قانونی در مورد وقف از جمله مشکلات در وقف هستند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خوی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی و متولیان در خصوص هر نوع فعل و انفعال در زمینه شفاف سازی و ترویج فرهنگ وقف باید نظارت کامل را داشته و با راهکارهای به روز و عملی خود نیازهای جامعه را درک، تا بتوانند فرهنگ وقف را درست در جامعه تبعین و گسترش دهند.   
captcha