آل‌سعود دنبال پروتستانیسم در وهابیت است
کد خبر: 3665854
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۷
آیت‌الله دری نجف آبادی:

آل‌سعود دنبال پروتستانیسم در وهابیت است

گروه سیاسی: عضو خبرگان رهبری گفت: واکنش‌های نرم آل‌سعود در حوزه آزادی زنان نقشه جدید دیکته شده از غرب است تا از مخمصه وهابیت خشن فرار و با شیوه دیگری جای خود را برای حکمرانی در منطقه باز کند در این صورت به نظر می‌آید یک پروتستانیسم در جریان وهابیت شکل گیرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، با اشاره به حوادث اخیر لبنان گفت: نقشه شیطانی وسیعی توسط صهیونیست‌ها، آمریکا، جناح عبری و آل‌سعود در منطقه دنبال می‌شود که با احضار و بازداشت سعد حریری و استعفا با آن لحن خشن،غیر اخلاقی و غیر حقوقی مطرح شد.
وی ادامه داد: در این ماجرا بحث فساد مطرح شده و اما احتمالا نظریه کودتا مطرح است ابعاد این قضیه باید بررسی دقیق‌تر شود باید دید فساد بهانه است یا در پشت پرده کودتا را دنبال می‌کنند آیا حریری با جریان‌های اخیر آل‌سعود همسو است یا خیر؟ شاید اصل این ماجرا بهانه بوده تا به جمهوری اسلامی ایران، حزب لبنان، جریان مقاومت حمله کنند.
آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به آزادی‌های اخیر در کشور عربستان داد: واکنش‌های نرمی که آل‌سعود در حوزه آزادی زنان و... در این ماه‌های اخیر نشان داد نقشه جدید دیکته شده از غرب است تا بتوانند چهره وهابیت خشنی را که از دل آن القاعده، داعش و... ظهور پیدا کرده و منجر به آبروریزی آل‌سعود شده را برطرف کند.
عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: آل‌سعود با این سیاست‌ها و اقدامات شعاری دنبال فرار از مخمصه وهابیت است تا با شیوه دیگری جای خود را برای حکمرانی در منطقه باز کند و دولت سعودی به دولت محمد بن سلمان تبدیل شود. اگر بتوانند در جامعه خودشان از جمله در حجاز جای پایی باز کنند به نظر می‌آید یک پروتستانیسم در جریان وهابیت شکل گیرد.
آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: همانطور که شاهد هستیم آل‌سعود پس از پیروی انقلاب اسلامی ایران از هیچ تلاشی برای حمله و فروپاشی نظام اسلامی دریغ نکرد و با ظهور طالبان، القاعده و اخیراً داعش سعی داشته که به نظام اسلامی ضربه جدی وارد کند که خوشبختانه با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و بیداری ملت ذره‌ای به اهدافشان دست نیافتند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان بیان کرد: ایران، منطقه و مقاومت باید در برابر خطوط انحرافی با وحدت، قدرت، انسجام، همکاری و هماهنگی مسیر خود را ادامه دهد بنابراین نقشه‌های آمریکایی، صهیونیست و جریان وهابی تکفیری نباید ما را از آرمان‌های اسلامی، آرمان‌های ملی و عزت‌مدارانه منحرف کند زیرا استکبار مجدداً به دنبال برده‌سازی و برده‌گیری در منطقه است.
captcha