حضور بیش از 7 هزار بانو در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ اعلام زمان‌بندی رقابت‌ها
کد خبر: 3665864
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲

حضور بیش از 7 هزار بانو در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)/ اعلام زمان‌بندی رقابت‌ها

گروه مسابقات: زمان‌بندی رقابت‌های هفت هزار بانوان شرکت‌کننده در یازدهمین دوره مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مرتضی نجفی‌قدسی، مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام برپایی یازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) همزمان با هفدهم ربیع‌الاول، اظهار کرد: این مسابقات قرآنی با حضور هفت هزار و 143  نفر در بخش بانوان و در شش رشته حفظ کل، حفظ 20، 10 و 5 جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در سه مقطع سنی نوجوانان(زیر 16 سال)، جوانان(بین 16 و30 سال) و بزرگسالان (بالای 30 سال)، در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران، بهارستان، چهارراه سرچشمه، یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه بانوان در سطح کشور بوده و به مدت 10 روز در تهران برگزار می شود، 318 نفر از اتباع هشت کشور خارجی شرکت دارند که بیشتر آنها از کشورهای همسایه می باشند.
نجفی‌قدسی با اشاره به جزئیات این رقابت‌ها، عنوان کرد: در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن 778 نفر، حفظ 20 جزء 838 نفر، حفظ 10 جزء هزار و 967 نفر، حفظ 5 جزء دو هزار و 815 نفر و قرائت تحقیق و ترتیل 745 نفر شرکت کرده‌اند.
وی همچنین در مورد زمانبندی شرکت در مسابقات گفت: به دلیل استقبال گسترده شرکت‌کنندگان در این دوره، زمانبندی اجرای مسابقات افزایش یافت که بنابر این از چهارشنبه، 15 آذرماه مصادف با ولادت پیامبر گرامی اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع)، شروع شده و تا جمعه، 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.
مسئول دارالقرآن امام علی(ع) تصریح کرد: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مردمی‌ترین مسابقات قرآنی کشور است که هیچ هزینه‌ای را به دولت تحمیل نمی‌کند و تمام هزینه‌های آن توسط خیرین قرآنی تأمین می‌شود.
وی افزود: داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، با توجه به نوبت زمان‌بندی تعیین شده در کارت مسابقه مراجعه کنند. بدیهی است که عدم حضور در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمان‌های اعلام شده وجود ندارد، لذا مستدعیست از امروز، اول آذرماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی این دارالقرآن به نشانی  www.quran.dqat.ir، کارت حضور در مسابقه را دریافت کنند. زیرا داشتن کارت شرکت در مسابقه الزامی است و نوبت حضور افراد در آن قید گردیده است.
نجفی‌قدسی تصریح کرد: مسابقات در پنج نوبت در طول روز و در ساعات (8 تا 10) و ( 10 تا 12) و (14 تا 15:30) و (15:30 تا 17) و (18 تا 20:30) برگزار می‌شود که نوبت حضور افراد در هر نوبت نیم ساعت قبل از هر نوبت در همان روز و بصورت حضوری تعیین می‌گردد، شرکت‌کنندگان بایستی حتما نیم ساعت قبل از نوبت خود در محل مسابقه حضور داشته باشند، زمان‌بندی حضور متسابقین بر اساس رشته و استان و مقطع سنی مشخص شده، لذا مستدعیست متسابقین جهت شرکت در مسابقه فقط در زمان‌های تعیین شده مراجعه کنند.
نجفی‌قدسی در پایان تأکید کرد: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات، پذیرایی کامل (صبحانه ، ناهار و شام) به‌ عمل خواهد آمد و لیکن در خصوص هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان شهرستانها و یا اسکان آنها، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.
captcha