سپاه، پیش‌قراول مقابله با اضمحلال بشریت توسط داعش
کد خبر: 3665893
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
سیدرضا صدرالحسینی عنوان کرد:

سپاه، پیش‌قراول مقابله با اضمحلال بشریت توسط داعش

گروه سیاسی: کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه گفت: جمهوری اسلامی به پیش‌قراولی سپاه پاسداران و با فرماندهی شجاع سپاه قدس، توانست بشریت را از اضمحلالی که داعش برای او تدارک دیده بود، نجات دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، بعد از پیروزی جبهه مقاومت بر گروهگ تروریستی تکفیری داعش در البوکمال، به منزله شکست سیاست‌های ائتلاف به اصطلاح ضد داعش تلقی می‌شود که هدف آن‌ها از این ائتلاف مقابله با ایران، حزب‌الله و دولت سوریه بوده است که مبارزه با داعش فقط بهانه‌ای برای تثبیت مداخلات خود در امور داخلی کشورها و بحران‌آفرینی‌های جدید در این منطقه بوده است. شکست داعش در البوکمال هرچند به معنی به بن‌بست مواجه شدن پروژه منطقه‌ای آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در منطقه محسوب می‌شود اما این احتمال وجود دارد که دوباره آن‌ها برای ایجاد بحران‌های جدید در منطقه، پروژه‌های بعدی را طرح‌ریزی کنند.  

تروریست‌های تکفیری مورد حمایت دولت‌های مرتجع به نقطه حضیض خود نزدیک شده است

«سید رضا صدرالحسینی» کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با ایکنا درباره پیامدهای منطقه‌ای پیروزی بر تروریست‌های داعش برای جنگ‌افروزان منطقه‌ای گفت: با نگاهی به روند توسعه تروریست تکفیری در منطقه امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که این تروریست‌ها، توسط جمهوری اسلامی ایران و مجموعه مقاومت که برگرفته از حزب‌الله، حشدالشعبی و تعدادی از جوانان داوطلب افغانستان و پاکستان است به نقطه پایانی خود نزدیک شده‌اند.
این تحلیل‌گر مسائل منطقه در ادامه یادآورشد: در حقیقت مقابله جمهوری اسلامی ایران با مجموعه‌های مخوف و بسیار خشنی که تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس و تحت نظارت و حمایت مالی مستقیم دلارهای نفتی عربستان بودند، امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که توهم خلافت در ذهن هیچ‌ یک از آن‌ها نخواهد آمد.
وی سپس با طرح این سوال اصلی که شرایط منطقه در ماه‌ها و سال‌های آینده چگونه خواهد بود؟ به بیان توضیحات بیشتر پرداخت و افزود: به این نکته باید اشاره کرد که آمریکایی‌ها تمام تلاششان بر این مسأله معطوف است که بتوانند باقی ماندگان داعش را در منطقه حفظ و تقویت کنند تا منطقه را دومرتبه دچار آشوب‌هایی از نوع این‌گونه آشوب‌ها مدیریت کنند.

عدم تکرار تجربه دوباره داعش با بصیرت‌افزایی تحقق خواهد یافت

صدرالحسینی درباره ضرورت افزایش بصیرت در میان مردم برای عدم تکرار تجربه داعش در منطقه، ادامه داد: اما آیا این مسأله امکان دارد یا خیر نیازمند به بصیرت و آگاهی مردم منطقه است. در این راستا این نکته حائز اهمیت است که اگر آمریکایی‌ها نتوانند باقی مانده داعش را احیاء کرده و از آن برای برهم زدن امنیت منطقه استفاده کنند، تلاش خواهند کرد فضایی را ایجاد کنند تا داعش‌های جدیدی در این فضا به وجود آید. بنابراین آن نکته بصیرت‌افزایی، آگاهی و بیداری اسلامی که در ابتدا به او توجه شد، نکته‌ای است که می‌تواند حیات منطقه را به دنبال داشته باشد.
کارشناس ارشد مسائل خاورمیانه در تشریح نقش نیروی قدس سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: به عنوان نکته جمع‌بندی باید گفت، جمهوری اسلامی ایران به پیش‌قراولی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با فرماندهی شجاع سپاه قدس، توانست بشریت را از اضمحلالی که داعش برای او تدارک دیده بود، نجات دهد.
صدرالحسینی با اشاره به خطرناک بودن تفکر داعش برای آینده بشریت، افزود: این نکته حائز اهمیت است که اقدامات داعش نه فقط در سرزمین‌های عراق و سوریه متمرکز شده بود بلکه در سال‌های گذشته، اقدامات داعش در سراسر قاره‌ها توسعه پیدا کرده بود و این توسعه برای آینده و حیات بشریت خطرناک به شمار می‌رفت. بنابراین به‌عنوان یک پیشنهاد این مسئله بیان می‌شود که باید به ملت ایران که چنین فرزندان شجاعی را در دامن خود می‌پرورانند باید مدال افتخار جهانی داده شود.

اتحادیه عرب، نهادی برای تضعیف مقابله‌کنندگان با ترورییست‌های منطقه‌ای

وی به نشست اخیر وزاری امور خارجه اتحادیه عرب اشاره کرد و با بی‌پایه و اساس خواندن اتهامات و تهدیدات اعضای آن به رهبری عربستان سعودی، یادآور شد: در واقع اتحادیه عربی در حال حاضر وجود ندارد؛ چون بخش قابل توجهی از کشورهای اتحادیه عرب به دلیل سلطه و زیاده‌خواهی‌های عربستان از اتحادیه عرب خارج شده‌اند و این اتحادیه همانند شورای همکاری خلیج فارس خاصیتی برای جهان عرب ندارد.
کارشناس ارشد مسائل منطقه در پایان افزود: متأسفانه در نشست اخیر، اتحادیه عرب به جای اینکه از نابودکنندگان، مقابله‌کنندگان و برخوردکنندگان با تروریسم حمایت کند، آن‌ها را در سیبل خود قرار داده و با شدت هرچه تمام‌تر سعی کرد مجموعه جبهه مقاومت را تضعیف کند. بنابراین در شرایط کنونی عربستان سعودی مورد تنفر همه ملت‌های منطقه است و به نظر می‌رسد هر اقدامی که عربستان سرمنشأ آن باشد، نمی‌تواند مورد حمایت مردم منطقه قرار گیرد.  

captcha