نظریات علامه جعفری چراغ راهی برای جامعه است
کد خبر: 3665943
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰

نظریات علامه جعفری چراغ راهی برای جامعه است

گروه اجتماعی: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نظریات علامه جعفری گوهری ارزشمند و چراغ راهی برای جامعه ماست، گفت: این موضوع را از نظریات این عالم ربانی درمی‌یابیم که عمل به شریعت اثر تکوینی در زندگی بشری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در همایش ملی گرامیداست و بررسی اندیشه‌های علامه جعفری با بیان اینکه علامه جعفری شخصیتی بزرگ و الهام‌بخش است، اظهار کرد: علامه‌جعفری نه فقط افتخار تبریز، آذربایجان، ایران و عالم تشیع بوده، بلکه به عنوان افتخار جهان اسلام و جهان فکر و اندیشه مطرح است.  
وی، گفت: بررسی نظریه‌های گوهربار علامه جعفری(ره) بدون شک چراغ راهی برای همگان خواهد بود که این اندیشه‌ها طی این همایش بررسی و تبیین می‌شود.  
وی با بیان اینکه یکی از اندیشه‌های علامه جعفری در رابطه با حیات معقول است، گفت: ایشان حیات معقول را در مقابل حیات معمول مطرح می‌کنند؛ در این نظریه متوجه می‌شویم که حیات معقول(طیبه) کاملا متفاوت با حیات معمول بشری مدنظر این عالم ربانی بوده است.  
خدابخش،گفت: بحث نور، ذکر، رحمت و... از مواردی است که این عالم ربانی در رابطه با حیات معقول مطرح کرده‌اند، در این حیات معقول(حیات طیبه) انسان با آرامش، با اطمینان قلب و با نورانیت زندگی می‌کند.  
استاندار آذربایجان‌شرقی، با اشاره به نظریات استاد و با بیان اینکه نظریات علامه جعفری(ره) گوهری ارزشمند و چراغ راهی برای جامعه ماست، خاطرنشان کرد: این موضوع را از نظریات این عالم ربانی درمی‌یابیم که عمل به شریعت اثر تکوینی در زندگی بشری دارد.
captcha