اجرای پنجمین دوره اعزام زائران رضوی با حضور 1500 زائر بار اولی
کد خبر: 3665945
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵

اجرای پنجمین دوره اعزام زائران رضوی با حضور 1500 زائر بار اولی

گروه جامعه: مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با اشاره به آغاز پنجمین دوره اجرای طرح اعزام زائران حرم رضوی از روز شنبه چهارم آذر گفت: 1500 نفر از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) که تاکنون شرفیاب نشده‌اند به زیارت امام هشتم اعزام می‌شوند‌.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به گزارش ستاد خبری دهه وقف، حجت‌الاسلام والمسلمین ولی‌اله عادلی، مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف به‌عنوان متولی موقوفات، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است و در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی این  سازمان با احصاء و استخراج دقیق موقوفات مرتبط با موضوع زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اقدام به برگزاری طرح «زائران حرم رضوی» کرده است که این طرح در سال جاری از محل عواید موقوفات با نیات کمک به اعزام زائران امام رضا (ع) ازسراسر کشور و با مشارکت خیران برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اجرای طرح زائران حرم رضوی برای پنجمین سال متوالی  گفت: این طرح در آذر و دی ماه سال جاری و در چهار دوره از تاریخ چهارم آذر ماه تا دهم دی ماه اجرا خواهد شد که در هر دوره 375 نفر و مجموعا 1500 نفر از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) که تاکنون  به زیارت آن مضجع شریف نایل  نشده‌اند به پابوسی امام مهربانی ها  اعزام خواهند شد.
 
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف زائران واجد شرايط را شامل افرادی كه تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند و توان مالی برای اعزام را ندارند، خدام ثابت و افتخاری و هیئتهای امنای بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی 15 سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، برشمرد.
 
حجت‌الاسلام عادلی افزود: سهمیه اعزام زائر در هر استان براساس میزان درآمد موقوفات مرتبط آن استان است که امسال از درآمد 111 موقوفه، زائران بار اولی شناسایی و اعزام می‌شوند.
 
وی تصریح کرد: موقوفات زائر حسین ریزی در شهرستان جم استان بوشهر، موقوفه آقا میرزا مصطفی وکیل لشگر در غرب تهران، موقوفه میرزا منصور خان الحسنی الحسینی الطباطبایی در شهرستان بهبهان استان خوزستان، موقوفه اسدخانی در شهرستان خرم آباد استان لرستان، موقوفه حاج آقا محسن عراقی در شهرستان شازند استان مرکزی و موقوفه حاج خدا کرم در همدان از موقوفات شاخص مرتبط با طرح برای اعزام زائران گرامی به حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) است.
 
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در این طرح زائران علاوه بر زیارت مضجع منور امام رضا (ع)، از زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه بین راهی  نیز بهره مند می‌شوند، تاکید کرد: برنامه‌های متنوع فرهنگی، اهدای بسته فرهنگی و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول اجرای این  طرح اجرا خواهد شد.
 
حجت‌الاسلام عادلی خاطرنشان کرد: جهت اجرای این طرح و اطلاع‌رسانی مردم عزیز و جذب کمک خیران، برنامه سمت خدا و دست اندرکاران، مجری و کارشناس برنامه همکاری خوبی داشتند‌ که از این بزرگواران قدردانی می‌شود.
captcha