وقف می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در جامعه باشد
کد خبر: 3665977
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰

وقف می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در جامعه باشد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه هشترود، اظهار کرد: وقف می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در جامعه باشد و هر هزینه‌ای که برای رشد وقف و موقوفات صورت بگیرد در حکم یک سرمایه‌گذاری ماندگار و با ارزش خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمد پرورش، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه هشترود در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: وقف می‌تواند زمینه ساز ایجاد اشتغال در جامعه باشد و هر هزینه‌ای که برای رشد وقف و موقوفات صورت بگیرد در حکم یک سرمایه‌گذاری ماندگار و با ارزش خواهد بود.
وی افزود: نقش وقف در کارآفرینی و تولید محسوس است.
وی خاطرنشان کرد: وقتی اموالی در قالب موقوفات در اختیار جامعه مسلمین قرار می‌گیرد، این فرصت به عموم مردم داده می‌شود تا از آن بهره‌مند شوند و به شکلی هزینه‌های عمومی مردم کاهش می‌یابد و همین کاهش هزینه‌ها، موجب افزایش ثروت و سرمایه گذاری مردم در بخش های دیگر می‌شود و فرصت تولید و کارهای دیگری را فراهم می‌آورد.
حجت‌الاسلام پرورش وقف را بهترین کمک به تولید ملی دانست و ادامه داد: بهترین کمک به تولید ملی وقف است و وقف عامل حفظ اموال و دارایی می شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر، یادآور شد: وقف پشتوانه اقتصادی نظام اسلامی است.
وی بااشاره به پیامدهای وقف اموال در جامعه افزود: کسانی که اموالی را وقف می‌کنند به جامعه این امکان را می‌دهند که بر ثروت و قدرت خود بیایستد و نیازمند بیرون نباشد؛ چون هر جامعه‌ای وقتی نیازهایش را خود برطرف کند و نیازمند بیرون نباشد، دیگر نیازی نیست که ثروت و قدرت را از بیرون وارد کند و دچار وابسته شود.
حجت‌الاسلام پرورش از برپا ماندن جامعه درپی قناعت و صرفه جویی در اماکانت ملی گفت و تاکید کرد: هر جامعه ای با قناعت و صرفه جویی و بهره مندی از امکانات ملی خود می تواند قوام پیدا کند و بر پای خود بماند.

captcha