تجلیل از فعالان و خیرین عرصه وقف در چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3666009
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱
همزمان با هفته وقف صورت گرفت؛

تجلیل از فعالان و خیرین عرصه وقف در چهارمحال و بختیاری

گروه اجتماعی: همایش یاوران وقف در چهارمحال وبختیاری با حضور مدیرکل بازرسی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار و از جمعی از خیرین، فعالان و خبرنگاران عرصه وقف تجلیل به عمل آمد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام شوزب شیری مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه در  این همایش که روز گذشته 30 آبان ماه در موقوفه بی بی ماه بیگم صمصام بختیاری در شهرکرد برگزار شد اظهار کرد: امشب بر سر سفره بانویی هستیم که با سفر به آخرت اموالش را با خود برد چون واقفان اموال‌شان را با خود به دنیای آخرت می‌برند .
وی با اشاره به اینکه وقف اتوبان و شاهراهی است بین دنیا و آخرت اضافه کرد: برزخیان از دریچه وقف به دنیا نگاه می‌کنند .
حجت‌الاسلام شیری با تاکید بر اینکه علمای بسیاری مبین حقاقی از وقف هستند بیان داشت : سازمان اوقاف و امور خیریه در سه حوزه در کشور درحال فعالیت است .
وی بیان کرد: رسیدگی به امام‌زادگان یکی از این حوزه‌ها است چون اهل‌ بیت ( ع) ارادت خاصی نسبت به مردم ایران داشتند و به همین دلیل امام‌زادگان را به ایران می‌فرستادند .
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه تاکید کرد: نباید زیارت امام‌زادگان را فراموش کنیم چون این امام‌زادگان هر کجا رفتند برای ما امنیت به ارمغان آوردند .
وی از وجود امام‌زادگان بسیاری در چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: وجود این امام‌زادگان نشان از استقبال نیکان‌مان از اهل بیت ‌( ع) دارد .
شیری احیا و رسیدگی به موقوفات را از دیگر وظایف اوقاف و امور خیریه عنوان و تاکید کرد: این نکته را باید در نظر داشته باشیم که احیای وقف بر احیای موقوفات ارجحیت دارد و باید تلاش کنیم تا موقوفات به سمت نیازهای روز جامعه پیش رود .
مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در چهارمحال و بختیاری پیش قراولان وقف عالمان هستند خاطرنشان کرد: وقف‌نامه‌ها بی نظیری هستند که با نظر در آن‌ها نیات بسیاری دیده می‌شود .
وی در انتها گفت: برنامه‌های قرآنی محور سوم در اوقاف و امور خیریه است که در چهارمحال و بختیاری بحث حفظ و قرائت درحال انجام است و شاهد موفقت‌هایی در این زمینه هستیم
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری  هم در این  همایش اظهار کرد : به این دلیل این همایش در این مکان برگزار شد تا مردم عملا عاقبت موقوفات خود را ببینند و بتوانیم اعتماد مردم را در بحث وقف جلب کنیم .
وی با اشاره به اینکه هزینه‌های دانش‌‌آموزان نخبه حاضر در این محل از درآمدهای موقوفه بی بی ماه بیگم صمصام و حاج عبدالله نافچی تامین می‌شود افزود: دانش‌آموزانی که در این موقوفه حضور دارند همگی نخبه بوده و معدل‌های بالای ۱۸ را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند .
عزیزی با تاکید بر اینکه سنت وقف از صدر اسلام بوده ادامه داد : هر فردی از موقوفات به جایی برسد که برای جامعه مفید باشد و ثوابی را درپی داشته باشد واقف نیز در این ثواب شریک خواهد بود.

captcha