وظیفه دولت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است
کد خبر: 3666026
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

وظیفه دولت حمایت از فعالیت‌های فرهنگی است

گروه فرهنگی: استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: وظیفه دولت است که از فعالیت‌های فرهنگی و بخصوص در حوزه کتاب، مطبوعات، نشر و ... حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی استانداری، مجید خدابخش، استاندار آذربایجان‌شرقی، امروز به مناسبت هفته گرامیداشت کتاب و کتاب‌خوانی از دو کتابفروشی قدیمی تبریز بازدید کرد.  
وی در حاشیه بازدید خود در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیشینه تاریخی و فرهنگی تبریز و آذربایجان در طول تاریخ اظهار کرد: تبریز در اکثر موضوعات مختلف فرهنگی و ادبی، پیشتاز بوده و به دلیل وجود اولین کتابخانه؛ اولین چاپخانه، اولین تئاتر، اولین کتابخانه و ... به عنوان شهر اولین ها شناخته شده است و باید به این عناوین افتخار کرد.  
وی به برگزاری پرشور نمایشگاه کتاب در نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز نیز اشاره کرد و ادامه داد: در طول چهار روز برگزاری نمایشگاه کتاب، بیش از 800 هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.  
استاندار آذربایجان‌شرقی در همین راستا تصریح کرد: اینکه 800 هزار نفر در یک محیط و رویداد فرهنگی حضور می یابند حاکی از ریشه عمیق فرهنگ در این خطه از کشور است. 
خدابخش همچنین از برگزاری جلسه با متولیان حوزه فرهنگ و کتاب در آستانه هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در نمایشگاه کتاب مطرح شد، بحث در آستانه تعطیلی قرار گرفتن برخی کتابفروشی های تبریز بود که خوشبختانه بر اساس بازدیدی که امروز داشتیم علی رغم وجود برخی مشکلات، کتابفروشی تعطیل نشده است. 
وی گفت: در هر حال وظیفه دولت است که از فعالیت های فرهنگی و بخصوص در حوزه کتاب، مطبوعات، نشر و ... حمایت کند. 
 وی اضافه کرد: در آینده نزدیک جلسه ای با کتابفروشی های تبریز و اصناف مربوطه خواهم داشت و تلاش می کنیم پس از احصا مشکلات موجود برای رفع آن ها با یکدیگر تلاش کنیم. 

captcha