نقش بی بدیل دانشجویان در دفاع مقدس غیر قابل انکار است
کد خبر: 3666045
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹

نقش بی بدیل دانشجویان در دفاع مقدس غیر قابل انکار است

گروه اجتماعی: وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: پیروزی بدون ایستادگی ممکن نیست و ایستادگی است که به انقلاب اسلامی تداوم می بخشد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز یکم آذر سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی  در یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی با بیان اینکه راهی جز استقامت در برابر ظالمان وجود ندارد، اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن کریم برای کسانی که استقامت را پیشه کرده اند، بشارت پیروزی داده است.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل دشمنان نباید موضع ضعف داشت، افزود: اندیشه مقاومت، اسلام را در برابر خطرات بیمه می کند.

وی با بیان اینکه دشمنان درصدد تربیت نیروهایی با ظاهر اسلام و باطن شیطانی هستند، گفت: استکبار جهانی همچنان با اختلاف افکنی میان امت اسلامی سعی در اجرای برنامه های پلید خود در خاورمیانه دارد.

حسینی در رابطه با عملکرد موفق نیروهای مقاومت در برابر دست نشانده های استکبار جهانی در خاورمیانه، اظهار کرد: تروریست ها و حامیان آنان 6 هزار نیروی انتحاری تربیت کردند اما جمهوری اسلامی ایران آنان را وادار به عقب نشینی کرد و این صلابت و عزت ایران اسلامی در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی بدست آمده است.

وی همچنین در رابطه با نقش عربستان در ثبات زدایی در منطقه، گفت: آل سعود در جدیدترین طرح خود به دنبال آشوب در لبنان بود که با هوشیاری نیروهای حزب الله خنثی شد.

این مقام مسیول با اشاره به درخواست کشورهای غربی از ایران مبنی بر محدود کردن برنامه های موشکی، افزود: وقتی کشورهای همسایه ما توسط غربی ها تا دندان مسلح می شوند، چگونه انتظار دارند تا قدرت دفاعی خود را محدود کنیم؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، گفت: برای ظهور حضرت حجت (عج) باید زمینه سازی شود و زنده نگه داشتن یاد شهدا زمینه چینی برای ظهور به شمار می رود.

در ادامه سرهنگ جلیل وحیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه شهدا آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه از صدر اسلام تاکنون تلاش مجاهدان اسلام بر عموم جوامع بشری عیان است گفت: امروزه نقش بسیج و از جان گذشتگی های نیرو های بسیجی در طول دوران 8 سال دفاع مقدس بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به نالایقی سران کشور از زمان فتحعلی شاه قاجار تا پیش از انقلاب مبنی بر عدم دفاع از مزر های ایران و تجاوز مستکبران بر بیش از 1 میلیون کیلومتر از خاک ایران افزود: کشور ایران به همت و تلاش نیرو های جوان بسیجی در طول 8 سال دفاع مقدس بدون کمترین امکانات نظامی از مزر های خود دفاع کرد و در همین راستا نیز تا به امروز زبان زد جوامع بشری شده است.

در ادامه این مراسم عزیز جوان پور، دبیر کمیته علمی کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی در خصوص اقدامات این کمیته بیان کرد: تدوین 3000 نسخه کتاب با عنوان شهدای آذربایجان غربی، تحلیل 10 هزار نامه دانش آموز به شهدا، چاپ 25 مقاله با موضوعات نقش رسانه های جمعی در تبیین نقش دفاع مقدس و تبیین الگو های دفاع مقدس بخشی از اقدامات مهم این کمیته در برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان آذربایجان غربی بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) یادواره شهدای دانشجوی آذربایجان غربی صبح امروز در سالن شهید چمران دانشگاه ارومیه برگزار شد و بعد از ظهر امروز نیز در محل سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه ادامه می یابد.
در این همایش مقالات منتخب ارائه شد و در پایان از سه مقاله برتر تجلیل به عمل آمد.

captcha