7 دی‌ماه؛ آخرین فرصت ارسال آثار به هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
کد خبر: 3666104
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

7 دی‌ماه؛ آخرین فرصت ارسال آثار به هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران

گروه فناوری اطلاعات: آخرین فرصت ارسال آثار به هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، هفتم دی ماه اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران 19 اسفندماه با اهدافی همچون شناخت و حمایت از استعدادهای موجود صنعت در کشور با رویکرد تقویت صنعت بازیسازی در ایران، ایجاد ارتباط مناسب و پویا بین بازی‌سازان و مصرف کنندگان، ايجاد نگرش مثبت در مديران عالی كشور، گسترش صنعت بازی‌های رایانه‌ای و تصحیح نگرش منفی برخی از مسئولان نسبت به این مقوله، بهره‌مندی از ظرفيت‌های تاريخی، فرهنگی و ادبيات غنی كشور در توليد بازی‌های رايانه‌ای، ایجاد تعامل مثبت و اشتراک دانش و تجربیات، بین تولیدکنندگان داخلی بازی‌های رایانه‌ای و ارتباط و تعامل فعالان صنعت بازی‌های رایانه‌ای با دانشگاه‌ها برگزار می‌شود.

در این جشنواره تمامی بازی‌ها اعم از مستقل و غیر مستقل قادر به شرکت بوده و تمامی آثار بدون توجه به شرایط تیم سازنده (مستقل یا غیر مستقل) مورد داوری قرار می‌گیرند. همانند دوره‌ گذشته، آثار بر اساس هشت ژانر اصلی دسته‌بندی خواهند شد و تفکیکی بین بازی‌های بزرگ و کوچک صورت نمی‌گیرد.

بهترین بازی‌های اکشن، ماجرایی، نقش‌آفرینی، استراتژی و مدیریتی، ماجرایی- اکشن، سکوبازی، ورزشی و ساده ایرانی، در این رویداد از سوی داوران ایرانی و بین‌المللی انتخاب و معرفی خواهند شد.

براساس اعلام این فراخوان، پس از اعلام بازی‌های برتر در هر ژانر، در نهایت یک بازی نیز به عنوان بازی سال ایران انتخاب خواهد شد. در انتخاب بازی سال تمامی بازی‌ها، فارغ از رتبه آن‌ها در هر ژانر می‌توانند به عنوان نامزد دریافت جایزه شمرده شوند. همچنین بهترین بازی با محتوای فرهنگی یا «بهترین پرداخت هنرمندانه محتوای فرهنگی در بازی» نیز  به اثری تعلق می‌گیرد که بهترین «پرداخت هنرمندانه محتوای فرهنگی» را در قالب بازی‌های ویدئویی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی ایران اسلامی داشته باشد.

همچنین رویکرد این جشنواره نمایش افتخارآمیز «بلوغ بازی‌های رایانه‌ای » در ایران، تقویت روحیه همدلی بین بازی‌سازان و نهادهای حامی دولتی و خصوصی، کمک به تقویت بازار بازی‌های داخلی در داخل و خارج از کشور و نمایش و سنجش توانایی بازی‌سازان داخلی در بازارهای بین‌المللی و فضای رقابتی این صنعت در جهان است.

«مسابقه‌ی بازی‌نامه‌نویسی» بخش دیگری از این جشنواره است. این بخش مختص متن‌هایی است که هنوز به بازی تبدیل نشده‌اند (یا مراحل تولیدشان را سپری می‌کنند) و باید با آن‌ها به شکل یک متن ادبی (همچون نمایشنامه یا فیلم‌نامه) برخورد کرد. موضوع «مسابقه‌ی بازی‌نامه‌نویسی» امسال نیز همچون سال گذشته آزاد است و تنها شرط لازم برای قضاوت متن‌های ارسالی، این است که «داستانی جذاب و مناسب برای تبدیل شدن به یک بازی» را روایت کنند.

شرح مفصل اهداف و رویکردهای جشنواره، زمان‌بندی، ژانرها و بخش‌های مختلف، نحوه ارسال آثار و قوانین و مقررات در فراخوان هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای آمده است و می‌توانند این فراخوان را از طریق این نشانی دریافت کنند.

بازی‌سازان جهت ارسال آثار خود می‌توانند به صورت کاملا الکترونیکی از طریق سایت جشنواره به نشانی tehrangamefestival.ir اقدام کنند.
captcha