ارائه گزارش عملکرد نیمه نخست سال اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد
کد خبر: 3666111
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۶

ارائه گزارش عملکرد نیمه نخست سال اتحادیه مؤسسات قرآنی یزد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: گزارشی از عملکرد فعالیت‌های شش ماه نخست امسال اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی یزد ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان یزد طی شش ماه ابتدایی امسال برنامه‌های متنوع در حوزه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی و ترویجی داشته است.
از جمله برنامه‌های متنوع در حوزه آموزشی شامل صحیح‌خوانی، ترجمه و مفاهیم، ترجم وتفسیرف حفظ یک تا سه جزء، قرائت تخضضی، آموزش مدیران مؤسسات قرآنی، بازآموزی معلمان قرآن، برپایی جلسه ثابت و محوری حفظ و ترتبیت معلم قرآن است.
برپایی مسابقه نورالهدی، تلاوت و تسنیم، مراسم جزء‌خوانی قرآن طی ماه مبارک رمضان، کرسی تلاوت محافل قرآنی وهمچنین همایش قرآنی از جمله برنامه‌های حوزه تبلیغی و ترویجی بوده است.
البته پیش از ادغام اتحادیه‌های قرآنی استان جلساتی تشکیل شد که بازدید حجت‌الاسلام محمدحسین شایق، مدیرعامل اتحادیه از مؤسسات و خانه قرآن‌ها به منظور رسیدگی به مشکلات آنان، تشکیل جلسات مشترک با اتحادیه تشکل‌های قرآنی  با موضوع ادغام و بازدید و حضور در استان‌های مختلف و شرکت در جلسات استانی با مدیران مؤسسات و مربیان قرآن و عترت استان‌های کهکیلویه، چهارمحال، فارس، بوشهر و انعقاد تفاهم نامه با دارالقرآن الکریم در جهت واگذاری طرح‌های قرآنی سال 96، بروزرسانی سایت اتحادیه در اسرع وقت و تشکیل کمیته ادغام در جهت برگزاری مجمع عمومی دو اتحادیه و همچنین تعیین شرایط کاندیداهای هیئت مدیره و بازرسی، برپایی مجمع عمومی دو اتحادیه در جهت ادغام و حضور رئیس هیئت مدیره در جلسات شورای توسعه و جلسات اداری به عنوان نماینده اتحادیه از جمله مصوبات آنها بود.
لازم بذکر است، فعالیت‌های شش ماهه نخست امسال با تخصیص بودجه‌های ناچیز همراه بود که از اتحادیه کشوری انتظار است که با حمایت‌های مالی و معنوی خود باعث اجرای هرچه بیشتر و بهتر فعالیت‌های قرآنی در سطح استان شود.
captcha