ارسال 800 مقاله به دومین همایش ملی عفاف و حجاب/ تقدیر از طرح‌هایی که توان اجرا دارند
کد خبر: 3666140
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
کریمی علویجه خبر داد:

ارسال 800 مقاله به دومین همایش ملی عفاف و حجاب/ تقدیر از طرح‌هایی که توان اجرا دارند

گروه دانشگاه: دبیر اجرایی دومین همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب با بیان اینکه 800 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده، گفت: همایش طی روزهای 7 و 8 آذرماه در دانشگاه الزهرا(س) برگزار خواهد شد، از میان طرح‌های عملیاتی دریافت شده، از طرح‌هایی که توان اجرا دارند، تقدیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دومین همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه الزهرا(س) و با همکاری سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور، هفته آینده برگزار می‌شود.

خدیجه کریمی علویجه، دبیر اجرایی این همایش در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تشریح برنامه‌های اجرایی این همایش، اظهار کرد: همایش در محورهایی پیرامون رشته‌های الهیات، ارتباطات، بهداشت و سلامت، جامعه شناسی، روانشناسی، هنر، ادبیات و برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی این همایش به نشانی elmiefaf.alzahra.ac.ir مراجعه کنند و همه زیرمجموعه‌های این محورها را مشاهده کنند.

وی در خصوص روند برگزاری این همایش گفت: بعد از اعلام فراخوان و دریافت آثار، زمان دریافت مقالات تا پایان شهریورماه تمدید شد و اکنون در مرحله استخراج نتایج نهایی و انتخاب برگزیدگان این دوره هستیم.

دبیر اجرایی این همایش با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه این همایش، عنوان کرد: حدود 800 مقاله به دست ما رسید و از آنجا که این همایش نگرش علمی صرف به مقوله حجاب و عفاف نبوده و بحث‌های کاربردی را هم شامل می‌شود، تعدادی طرح عملیاتی به دبیرخانه این همایش رسیده که این‌ها نیز در کنار مقالات، ارزیابی نهایی خواهد شد و یک یا دو طرح که توان اجرایی شدن را داشته باشند، به عنوان طرح یا طرح‌های برتر انتخاب و معرفی می‌شوند.

وی درباره زمان برگزاری اختتامیه این همایش گفت: همایش در روزهای 7 و 8 آذرماه برگزار خواهد شد، روز نخست مراسم افتتاحیه همایش با سخنرانی دکتر خرمشاد همراه است و روز دوم مراسم اختتامیه را خواهیم داشت و در همین 2 روز، پنل‌های تخصصی ذیل محورهای این همایش برگزار خواهد شد.

کریمی درباره شرکت افراد در این پنل‌ها گفت: جهت شرکت در پنل‌ها از هفته‌های گذشته ثبت‌نام آغاز شده و از کابران و غیرکابران ثبت‌نام به عمل می‌آید و موضوعات پنل و مدیران آن اعلام شده است و کسانی که تمایل به حضور دارند، می‌توانند به وب‌سایت کراجعه نمایند و ثبت‌نام کنند و در پایان همایش نیز گواهی شرکت در این همایش علمی به شرکت کنندگان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: این همایش به همت معاونت فرهنگی دانشگاه الزهرا(س) و همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه علامه طباطبایی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم قدم اندکی در راستای توجیه منطقی فلسفه حجاب از زوایای مختلف برداریم، اینکه ریشه عفاف چیست و آیا می‌توان با یک نگاه فراجنسی به آن نگاه کرد که یک طرح و ایده نو برای جامعه داشته باشد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اجرایی کردن طرح‌های کاربردی دریافت شده، تصریح کرد: از میان تعداد مقالات رسیده، حدود 770 مقاله در حیطه مباحث نظری است و مابقی کاربردی هستند. برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری یکی از محورهای این همایش است که امید می‌رود این محور نیز در فاز عملیاتی موثر باشد.

دبیر اجرایی دومین همایش ملی نگرش علمی و کاربردی به عفاف و حجاب، گفت: بخشی برای طرح‌های مردمی و دانشجویی قرار داده‌ایم و حدود 20 طرح عملیاتی به دست ما رسیده که در فاز عملیاتی هستند و نظریه نیستند و برخی به صورت پایلوت اجرا شده‌اند.

وی با اشاره به فاز دوم روند برگزاری این همایش، پس از اطلاع‌رسانی و دعوت از شرکت کنندگان، گفت: موضوعات پنل‌ها و مدیران پنل‌ها اعلام شده‌اند و افراد می‌توانند برای شرکت در این همایش و هر یک از پنل‌ها، ثبت‌نام نمایند و در پنل‌ها طی 2 روز برگزاری همایش شرکت کنند.
captcha