فضای مجازی می‌تواند وزنه تبلیغ اسلام باشد
کد خبر: 3666161
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
آیت‌الله نجف آبادی:

فضای مجازی می‌تواند وزنه تبلیغ اسلام باشد

گروه معارف: آیت‌الله دری نجف آبادی گفت: امروز با گذشت 40سال از انقلاب اسلامی، فضای مجازی و حوزه علمیه خواهران از رونق بسیار خوبی برخوردار است که هر کدام می‌تواند وزنه خوبی برای تبلیغ اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، اول آذر در مراسم تجلیل از نفرات برگزیده و شایسته تقدیر نهمین جشنواره علامه حلی که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، با اشاره به موفقیت‌ رزمندگان در نابودی داعش، گفت: شرایط امروز زمینه جدیدی برای کار و خدمت فراهم کرده است.  
وی بیان کرد: علامه حلی در قرن هفتم تحول بسیار عظیمی در حوزه مختلف دین و علم ایجاد کرد، بزرگانی همچون علامه حلی، شیخ فضل الله نوری و ... قله‌های بلند فضیلت و ولایت هستند که می‌توانند به عنوان الگو مطرح باشند، یکی از این افراد برای نجات بشریت کافی است.
آیت‌الله دری نجف آبادی اظهار کرد: همچنین بانوانی چون اصفهانی در زمینه علوم دینی سرآمد هستند هر یک از بزرگان دین به تنهایی یک تراز علمی هستند. سال‌های قبل از انقلاب امکانات بسیار محدود بود، فضای مجازی و حوزه علمیه خواهران رونق نداشت. امروز با گذشت نزدیک 40سال از انقلاب، فضای مجازی و حوزه علمیه خواهران از رونق بسیار خوبی برخوردار است که هر کدام می‌تواند وزنه خوبی برای تبلیغ اسلام باشد.
امام جمعه اراک ادامه داد: امروز به برکت امام و رهبری راه جهاد علمی باز است، هر یک از پژوهشگران می‌توانند جایگزین علامه حلی باشند، علامه حلی در حکمت، فقه و ... سرآمد بود، شاید بتوان گفت ایشان 500 اثر بر جای گذاشت.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: جوان انقلابی و مسلمان در وهله اول باید زمان شناس، موقعیت شناس، حادثه شناس و جریان شناس باشد و حداقل برای 50سال، آینده نگر  و مجهز به برنامه‌های اثرگذار باشد. دشمن با سیاست تلاش می‌کند ما را به رنگ خود یعنی رنگ عار و ننگ درآورد اما قطعا پیروز نخواهد شد.
وی با اشاره به ملاقات هفته قبل با شیخ حسن نصرالله، اظهار کرد: با تشریح فعالیت‌های دینی استان قرار شد نماینده ایشان برای اعزام نیروهای علمی پژوهشی از لبنان به استان اعزام شود. از پاکستان نیز برخی علاقمند به حضور در مجتمع حوزوی خاتم الانبیاء(ص) اراک هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان برلزوم رعایت قوانین بانکداری اسلامی تأکید کرد و گفت: بانک نباید بنگاه اقتصادی باشد وجود 11میلیون دختر و پسر مجرد در کشور فاجعه است، استان مرکزی سومین استان پیر کشور است برخی از آبخشور بیگانه آب می‌خورند باید هوشیار بود و فریب نخورد.
captcha