آسیب‌ اجتماعی جلوتر از چرخه پیشگیری در حال شیوع است
کد خبر: 3666164
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
رفیعی:

آسیب‌ اجتماعی جلوتر از چرخه پیشگیری در حال شیوع است

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: با روند جهانی شدن، آسیب‌های اجتماعی جلوتر از چرخه و اقدامات پیشگیرانه حرکت می‌کنند نباید از نهادی چون بهزیستی انتظار داشت که به تنهایی و بدون مشارکت هیچ دستگاهی در صدد رفع و کاهش این آسیب‌ها باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، بهروز رفیعی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، در همایش سلامت اجتماعی بسیج و بهزیستی که امروز، اول آذرماه در سالن کوثر برگزار شد گفت: آسیب‌های اجتماعی امروزه بیش از گذشته در جامعه نمود پیدا کرده و این موضوع فقط به جامعه ایران نیست در واقع هیچگاه نمی‌توانیم آسیب اجتماعی را به صفر برسانیم و هدف مطلوب در برنامه و اقدامات، کنترل و کاهش آسیب است.
وی ادامه داد: با روند جهانی شدن، آسیب‌های اجتماعی جلوتر از چرخه و اقدامات پیشگیرانه حرکت می‌کنند نباید از نهادی چون بهزیستی انتظار داشت که به تنهایی و بدون مشارکت هیچ دستگاهی در صدد رفع و کاهش این آسیب‌ها باشد.
رفیعی با بیان اینکه سلامت اجتماعی همچون آسیب‌ اجتماعی چند عاملی است گفت: طبق تعریف سازمان  بهداشت جهانی سلامت اجتماعی در سه سطح سلامت جسمی، روحی و روانی، اجتماعی تعریف می‌شود که متأسفانه خیلی از آسیب‌های اجتماعی موجود در کشور ناشی از عدم سلامت در این سه بخش است.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: امروز این سازمان نگاه سلامت اجتماع مدار دارد و اقشار آسيب پذير كه شامل كودكان، معلولان، زنان و سالمندان مي‌شود را با همين نگاه مي‌بيند و به نظر مي‌رسد اين افراد بايد در جايي باشند كه از آنان حفاظت شود.بايد كمك كرد تا نگاه مردم تغيير كند امروز معلوليت ناتوانی نيست بلكه محدوديت است و اين سلامت اجتماعی است كه سدها را برمی‌دارد و نگاه جامعه را بهتر می‌كند.
captcha