پذیرش‌نشدن افراد توانمند در سازمان‌ها حق‌الناس است
کد خبر: 3666167
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۹

پذیرش‌نشدن افراد توانمند در سازمان‌ها حق‌الناس است

گروه اجتماعی: معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی استانداری خراسان‌ رضوی گفت: عدم پذیرش افراد توانمند در گزینش سازمان‌ها حق‌الناس است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، ایسنا نوشت: سیدجواد حسینی، معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی استانداری خراسان‌ رضوی صبح امروز در نشستی با موضوع گردهمایی فرماندهان بسیج و متصدیان گزینش که در سازمان آب منطقه‌ای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز آخرین عزتی که حاصل ویژگی‌های مثبت بسیج بوده شکست توطئه خطرناک داعش در جهان اسلام به وسیله بسیج بوده است. در جهانی دکترین حاکم بر آن پس از جنگی آمریکا به کشور کویت حمله کرد. این حمله نکته‌های استراتژیک بسیاری داشته است و نتیجه آن، این شد که آمریکا دکترین نظم نوین جهانی را به وسیله جرج بوش پدر مطرح کرد.

وی خاطرنشان کرد: و آمریکا سرمست قدرت به وسیله این پیروزی شد. در یک عرصه بین‌المللی تقریبا همه قدرتهای بین‌المللی همراه با آمریکا شدند، حتی در کشور خودمان نیز تعداد زیادی همراه با این اتفاق شدند چرا که عملکرد آمریکا به سود ایران در منطقه بوده است. درواقع نظام جهانی همراه آمریکا شد و عربستان همه هزینه‌های آمریکا را برای حمله پرداخت کرده بود، درنتیجه دکترین نظم جهانی را مطرح کرد.

حسینی تصریح کرد: تعریف دکترین نظم جهانی به وسیله آمریکا این است که مدیریت نظم متمرکز جهان به وسیله آمریکا باشد. این مدیریت نیازمند تغییر وابستگی کشورها به آمریکاست از وابستگی مکانیکی به وابستگی ارگانیکی.درواقع آمریکایی‌ها معتقد بودند که همبستگی مکانیکی همیشگی نیست و در برخی زمان‌ها ارتباط کشورها با آمریکا قطع می‌شود. در سال 1355 در دیداری که جیمی کارتر با شاه ایران داشت به شاه ژاندارم منطقه و به منطقه، منطقه‌ای دارای ثبات سیاسی نسبت داد که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی همه برآوردهای آمریکا برهم خورد.

معاون امنیتی، اجتماعی و سیاسی استانداری خراسان‌رضوی در تعریف وابستگی ارگانیکی توضیح داد: وابستگی ارگانیکی درواقع این است که همه کشورها در خدمت کشور آمریکا باشند. این عملکرد هژمونی مورد توجه آمریکا برای برقراری آن در جهان بود، این هژمونی دارای پنج شاخصه است. فراهم کردن یکپارچگی سیاسی، یکپارچگی اقتصادی، یکپارچگی صنعتی و...همچنین در کنار آن از بین بردن کانون‌های بحران در منطقه از جمله ایران و لبنان و... اما در پایان در ایجاد این هژمونی با شکست روبه‌رو شد.

وجود منابع انسانی توانمند در ایران

حسینی اظهار کرد: بسیجی یکی از منابع انسانی و فرهنگی که در ایران وجود دارد. ما باید تلاش کنیم که در سند تحول بنیادین، تغییر و دگرگونی در آموزش و پرورش ایجاد کنیم. در ان راستا باید توجه به انسان‌های تمام ساعتی داشته باشیم. انسان تمام ساعتی یعنی انسانی که پرورش اجتماعی، حرفه‌ای، دینی، اخلاقی و... شده و می‌توان به وسیله آن، جامعه تمام ساعتی را شکل داد. در این راستا گزینش نیز نقش بسیار مهمی را بر عهده دارد.

وی با بیان اینکه «زمانی که به تاریخ دولت‌ها می‌نگریم این پرسش برایمان مطرح می‌شود که دولت‌ها چه دگرگونی‌هایی را در منطقه ایجاد کرده‌اند» افزود: دولت‌ها درواقع دولت‌های سیاسی بوده‌اند. پس از آن دولت تغییر شکل داد به دولتی امنیتی، درواقع دولت وظیفه پیدا کرد که امنیت مردم را فراهم کند، پس از آن دوباره دگرگون شدند و تبدیل به دولت اقتصادی شدند.

وظیفه دولت‌ها خدمتگذاری عادلانه به مردم است

معاون امنیتی، اجتماع و سیاسی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: امروزه دولت‌ها تبدیل به دولت خدمتگذار شده‌اند درواقع هیچ عرصه‌ای از عرصه‌های زندگی وجود ندارد که دولت خود را مبرا از خدمت‌رسانی به مردم کند و تنها این دولت‌ها زمانی می‌توانند خدمت‌رسانی کنند که به ایجاد سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نهادهای غیردولتی چون سمن‌ها روی بیاورند.

حسینی با اشاره به اینکه دولت باید خدمت‌رسانی همراه با عدالت و سلامت داشته باشد اضافه کرد:  دولت‌ها باید خدمات فراگیر، همراه با عدالت و سلامت برای مردم به همراه داشته باشند. سازمان و دستگاه‌های انسانی برای این هست که  نیازهای مخاطب را به صورت کامل، عادل و سالم فراهم کند در غیر این صورت سازمان سالمی نیست، برخی از سازمانهای ما نه تنها خدمت‌رسانی نمی‌کنند بلکه بوروکراسی پیچیده آن‌ها مانع خدمت درست به مردم می‌شود.

توسعه کشورهای پیشرفته به دلیل وجود منابع انسانی توانمند است

وی ادامه داد: اگر انسان توانمند در سازمان‌ها نباشد با وجود  مدرن بودن این سازمان‌ها دگرگونی در کشور ایجاد نخواهد شد. دگرگونی در سازمان‌ها و جامعه مبتنی بر دگرگونی در منابع انسانی است. درواقع کشورهایی که توسعه‌یافته هستند 68درصد توسعه آن‌ها مبتنی بر منابع انسانی بوده و 32 درصد براساس منابع مالی ایشان بوده است. امروز در کنار انواع سرمایه مادی، اجتماعی و فرهنگی از سرمایه‌ای به نام سرمایه اجتماعی صحبت می‌کنند که زیربنای همه سرمایه‌هاست. این سرمایه‌های انسانی به وسیله گزینش به سازمان‌ها ورورد پیدا می‌کنند.

معان امنیتی، اجتماعی و سیاسی استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: اگر افراد توانمند را در گزینش رد کنیم درواقع دچار حق‌الناس می‌شویم. امروز بخش زیادی از ذهن ما در سازمان‌ها و جامعه ما به مسائلی که نباید پرداخته شود پراخته می‌شود.

captcha