شرکت بیش از 7 هزار نفر از خواهران سراسر کشور در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3666185
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۳

شرکت بیش از 7 هزار نفر از خواهران سراسر کشور در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت های قرآنی: بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه خواهران در یازدهمین دوره از مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) با پیام مراجع معظم تقلید در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از قم، مرتضی نجفی قدسی مسئول دارالقرآن امام علی(ع) با اعلام این خبر اظهار کرد: این مسابقات قرآنی با حضور 7143 نفر در بخش خواهران و در شش رشته حفظ کل، حفظ بیست جزء، حفظ ده جزء ، حفظ پنج جزء، قرائت و ترتیل‌خوانی قرآن کریم در سه مقطع سنی نوجوانان(زیر 16 سال) ، جوانان(بین 16 و30 سال) و بزرگسالان (بالای 30 سال)، در مرکز فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی واقع در تهران ، بهارستان – چهارراه سرچشمه – یادمان شهدای هفتم تیر برگزار خواهد شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) که بزرگترین مسابقات سراسری قرآن ویژه خواهران در سطح کشور بوده و به مدت ده روز در تهران برگزار می شود، 318 نفر از اتباع  هشت کشور خارجی شرکت دارند که بیشتر آن ها از کشورهای همسایه هستند.
نجفی قدسی بیان کرد: در این مسابقات در رشته حفظ کل قرآن 778 نفر، حفظ 20جزء 838 نفر، حفظ 10جزء 1967 نفر، حفظ 5جزء 2815 نفر و قرائت تحقیق و ترتیل 745 نفر شرکت کرده اند.
وی همچنین در مورد زمانبندی شرکت در مسابقات گفت: بدلیل استقبال گسترده شرکت کنندگان در این دوره ، زمانبندی اجرای مسابقات افزایش یافت که بنابر این از تاریخ چهارشنبه  15 آذر ماه مصادف با ولادت پیامبرگرامی اسلام(ص) و حضرت امام صادق(ع)، شروع شده و تا جمعه 24 آذر ماه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) مردمی ترین مسابقات قرآنی کشور است که هیچ هزینه ای را به دولت تحمیل نمی کند و تمام هزینه های آن توسط خیرین قرآنی تامین می شود.
وی افزود: داوطلبان بایستی برای شرکت در این مسابقات، با توجه به نوبت زمانبندی تعیین شده در کارت مسابقه مراجعه نمایند. بدیهی است که عدم حضور در زمان مورد نظر، به منزله انصراف تلقی شده و به علت حجم گسترده حضور داوطلبان امکان تمدید و یا برگزاری آزمون در غیر از زمان های اعلام شده وجود ندارد ، لذا مستدعیست از امروز به سایت  www.quran.dqat.ir مجددا مراجعه کرده و چاپ کارت مسابقه را انجام دهند زیرا داشتن کارت شرکت در مسابقه الزامی است و نوبت حضور افراد در آن قید گردیده است.
نجفی قدسی تصریح کرد: مسابقات در پنج نوبت در طول روز و در ساعات (8 الی 10 ) و ( 10 الی 12) و ( 14 الی 15:30) و ( 15:30 الی 17) و ( 18 الی 20:30)  برگزار می گردد که نوبت حضور افراد در هر نوبت نیم ساعت قبل از هر نوبت در همان روز و بصورت حضوری تعیین می گردد، شرکت کنندگان بایستی حتما نیم ساعت قبل از نوبت خود در محل مسابقه حضور داشته باشند ، زمانبندی حضور متسابقین بر اساس رشته و استان و مقطع سنی مشخص گردیده، لذا مستدعیست متسابقین جهت شرکت در مسابقه فقط در زمان های تعیین شده مراجعه فرمایند .
وی در پایان تاکید کرد: در مدت حضور داوطلبان در ایام مسابقات ، پذیرایی کامل (صبحانه ، ناهار و شام) بعمل خواهد آمد و لیکن در خصوص هزینه ایاب و ذهاب داوطلبان شهرستان ها و یا اسکان آن ها، این دارالقرآن تعهدی نخواهد داشت.
captcha