تولید انیمیشنی با موضوع مدافعان حرم
کد خبر: 3666199
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰

تولید انیمیشنی با موضوع مدافعان حرم

گروه فرهنگی: کارگردان نبرد خلیج فارس از ساخت سریال انیمیشن جدید خود با موضوع مدافعان حرم خبر داد و افزود: قصد داریم سریال انیمیشنی در ژانر علمی_تخیلی (Science fiction)، در 12 قسمت با موضوع مدافعان حرم تولید کنیم؛ نقش اول این سریال یک خانم مسلمان است که از حمله تروریست‌ها دفاع و با مدافعان حرم مبارزه می‌کند.

فرهاد عظیما، نویسنده و کارگردان انیمیشن، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به تبیین علت بی‌توجهی به موضوع مدافعان حرم در سینما، ظرفیت‌های انیمیشن برای معرفی مدافعان حرم و ... پرداخت و از تولید انیمیشن جدید خود در همین موضوع خبر داد.
ظرفیت انیمیشن برای مدافعان حرم
این کارگردان برجسته با بیان اینکه انیمیشن به دلیل فضای سه‌بعدی که دارد، ظرفیت خاصی برای قوت دادن به آرمان‌ها است، ادامه داد: انیمیشن می‌تواند گذشته و آینده یک آرمان را در فضایی زیبا چه در بعد الهی و یا منفی و شیطانی به تصویر بکشد و موضوع مدافعان حرم نیز یک موضوع آرمانی است که انیمیشن ظرفیت قابل توجهی برای به تصویر کشیدن آن دارد.
وی در همین راستا اضافه کرد: انیمیشن در مواردی که یک فیلم سینمایی ظرفیت نشان دادن برخی صحنه‌ها را ندارد، می‌تواند بسیار مؤثر باشد و شخصیت‌پردازی‌های کاریزماتیکی داشته باشد که فیلم نمی‌تواند از پس آن بربیاید.
«مدافعان حرم» موضوع گسترده‌ای است
عظیما با این توضیح که موضوع «مدافعان حرم» گسترده است و شامل موارد بسیاری می‌شود، بیان کرد: تولید اثر در این موضوع می‌تواند با محوریت حضرت ابوالفضل(ع) یا حضرت علی‌اکبر(ع) به‌ عنوان اولین مدافعان حرم، با محوریت نشان دادن وحشی‌گری‌های داعش، ظهور امام زمان(عج) و ... یا درباره خود مدافعان حرم، ابعاد عاطفی رفتن آنان به جبهه، انتظار خانواده‌شان برای بازگشتشان از جبهه، کودکان چشم‌ به‌ راهشان و ... باشد.
وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با موانع و امکانات موجود برای ساخت انیمیشن با موضوع مدافعان حرم، ابراز کرد: مشکل اصلی این است که ما خودمان نمی‌خواهیم در رابطه با این موضوع کاری انجام دهیم وگرنه بهانه‌تراشی معنایی ندارد.
کارگردان انیمیشن «نبرد خلیج فارس» با بیان این مطلب که هنوز یک فیلم و انیمیشن یا یک بازی خوب برای مدافعان حرم و نشان دادن علت حضور آنان در جبهه علیه تکفیری‌ها ساخته نشده است اگر هم ساخته شود به دلایلی بایکوت می‌شود، ادامه داد: ما می‌توانستیم با فیلم، انیمیشن یا بازی خوب علت حضور مدافعان حرم در سوریه و عراق را نشان دهیم چراکه حضور نیروهای مدافع حرم در آنجا بخشی‌اش به خاطر دفاع از حرم حضرت زینب(س) بوده است اما دلیل دیگرش، جلوگیری از کشیده‌ شدن جنگ به داخل کشور خودمان و همچنین نابودی اسرائیل بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: ابتدا لازم نیست مردم بیایند پای کار، بلکه باید اثر خوبی تولید شود و از آن حمایت شود.
وی در همین موضوع اضافه کرد: البته افرادی هستند که علاقه‌مند هستند اما گرایش به ساخت آثاری با موضوع مدافعان حرم بین فیلم‌سازان وجود ندارد.
عظیما در رابطه با علت نبود گرایش به ساخت فیلم‌هایی با موضوع مدافعان حرم و مانند آن از سوی فیلم‌سازان، عنوان کرد: هنرمندان ما در دانشگاه‌هایی رشد کردند که سبک غربی به آنان ارائه ‌شده و فیلم‌هایی می‌سازند که مورد توجه سینمای غرب نیز باشد، این به معنای بد بودن آثار غربی نیست بلکه باید کاری کنیم تا آثار بومی کشور دیده شود.
عظیما کم‌کاری هنرمندان ارزشی را یکی دیگر از علت‌های نبود آثار مناسب برای مدافعان حرم برشمرد و افزود: هنرمندان ارزشی صحنه را خالی گذاشته‌اند از طرفی هم برخی به تولید مستند‌هایی برای حزب و دسته خاص که هیچ نفعی برای نظام و مردم ندارد، پرداخته‌اند.
امید؛ ویژگی یک اثر ارزشی مطلوب
این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه هنرمندان ارزشی ما راه را گم کرده‌اند، در رابطه با ویژگی‌های یک اثر سینمایی قابل‌قبول، اظهار کرد: یک فیلم یا انیمیشن باید دشمن‌ستیز، تقویت‌کننده اعتماد به‌ نفس و عزت ملی و امیدبخش باشد؛ چراکه اگر امید در جامعه‌ای نباشد، آن جامعه مرده است؛ برای این هدف نیاز به خط‌‌شکن، قربانی و شهید فرهنگی مثل شهید آوینی داریم که اخلاق اسلامی و تمدن نوین اسلامی را ترویج کند.
وی همچنین اضافه کرد: تولید آثار امیدبخش، خدمت به دین و پیامبر(ص) است و تولید آثاری که بدبختی و خیانت را نشان دهد، خدمت به جبهه دشمن و جبهه یزیدی است.
انیمیشن جدید با موضوع مدافعان حرم
کارگردان «نبرد خلیج فارس» از ساخت سریال انیمیشن جدید خود با موضوع مدافعان حرم خبر داد و افزود: قصد داریم سریال انیمیشنی در ژانر علمی_تخیلی(Science fiction)، در 12 قسمت با موضوع مدافعان حرم تولید کنیم؛ نقش اول این سریال یک خانم مسلمان است که از حمله تروریست‌ها دفاع و با مدافعان حرم مبارزه می‌کند؛ قصد داریم این اثر کالبدی جدید از هنر انقلابی با جذب حداکثری ارائه کند.
وی درباره زمان اتمام ساخت این انیمیشن اعلام کرد: ما الان در مراحل نوشتن داستان هستیم و با بودجه شخصی در حال کار هستیم، شاید کار تا یک سال دیگر برای اکران آماده شود.
captcha