بهره‌مندی بیش از 6 هزار مددجو ازدوره‌های پیشگیری از اعتیاد
کد خبر: 3666201
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴

بهره‌مندی بیش از 6 هزار مددجو ازدوره‌های پیشگیری از اعتیاد

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: 6 هزار و 358 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران در شش ماهه نخست امسال از دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد، بشیر عالیشاه ، معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت برگزارمی شود، گفت: 6 هزار و 358 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران در شش ماهه نخست امسال از دوره های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد بهره‌مند شدند.

 وی با اشاره به اینکه در این کارگاه آموزشی مددجویان و فرزندان آنها با عوارض و خطرات انواع مواد مخدر آشنا شده و روش های پیشگیری و چگونگی مقابله با آنها را فرا می گیرند،افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای زنان سرپرست خانوار، مستعدان اشتغال و خودکفایی ، دانش آموزان،همسران جوان، و ساکنان مناطق ویژه اجتماعی برگزار شد.

معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی مانند آموزش مهارت‌های زندگی، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، اثرات سوء مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان آموزش داده شده است.

وی با اشاره  به نقش مهم خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها تلاش می‌کنیم روش‌های صحیح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرزند پروری را ارائه داده  واز گرایش فرزندان به سمت اعتیاد جلوگیری کنیم.

معاون فرهنگی کمیته امدادمازندران با بیان اینکه کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در 291ساعت  برای مددجویان برگزار شد، افزود: بشترین افراد بهره مند شده از این دوره های آموزشی زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان تحت حمایت بوده اند.

عالیشاه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 5 هزار و 360 مددجو در کارگاه های آموزشی مهارت‌هاتی اساسی زندگی شرکت کردند، گفت: موضوعات این دوره آموزشی شامل عزت نفس، مهارت کنترل خشم، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری بوده است و این دوره ها برای کودکان، دانش آموزان همسران جوان و زنان تحت حمایت برگزار شد و هدف از اجرای این دوره های آموزشی ارتقاء سطح بینش خانوارها  نسبت به این آسیب ها بوده است.
captcha