آغاز اکران «اشنوگل» در سینماهای مشهد
کد خبر: 3666211
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

آغاز اکران «اشنوگل» در سینماهای مشهد

گروه فرهنگی: اکران فیلم «اشنوگل» از روز گذشته، یکم آذرماه در سینماهای سراسر کشور و مشهد آغاز شد. این فیلم در ژانر دفاع مقدس و توسط عوامل مشهدی تولید شده و بازیگرانی همچون ماه‌چهره خلیلی و برزو ارجمند در آن به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اکران فیلم «اشنوگل» از روز گذشته، یکم آذرماه در سینماهای سراسر کشور آغاز شد؛ این فیلم در ژانر دفاع مقدس و توسط عوامل مشهدی تولید و برای اولین بار در سی‌و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر اکران شده است.
بازیگرانی همچون ماه‌چهره خلیلی، آزیتا ترکاشوند و برزو ارجمند در این فیلم به نقش‌آفرینی می‌پردازند.
هادی حاجتمند، کارگردان فیلم «اشنوگل» در نشست خبری این فیلم که سال گذشته در پردیس سینمایی هویزه مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار ایکنا در رابطه با روند پژوهش فیلنامه اشنوگل بیان کرد: در خاطرات جنگ خوانده بودم که «وقتی در عملیات کربلای ۵ از خط رد شدیم کلی پیکر شهید غواص روی آب ریخته بود»؛ پیش از این، دریافت من از غواصان این بود که غواص می‌رود زیر آب اما در این خاطره گفته شده بود پیکرها روی آب بودند، این هم‌چنان برایم سوال بود تا اینکه برای ساخت مستند «گلدانی که بود، گلدانی که هست»، درباره غواصان خط شکن عملیات کربلای ۴ و ۵ دعوت شدم و متوجه شدم غواصان جنگ با غواصانی که ما می‌بینیم فرق می‌کنند؛ غواصان جنگ کسانی هستند که در سطح غواصی می‌کنند و اگر نوک اشنوگل‌شان دیده شود مورد هدف دشمن قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: بعد از این، من مدت‌ها خاطره بچه‌های جنگ را شنیدم، فکر کردم و سفرهای زیادی به خوزستان و محل عملیات کربلای ۴ و ۵ داشتم و بعد از برگزاری جلسات متعدد با همکارانم،‌ به فیلم‌نامه نهایی رسیدیم.
پوستر جدید «اشنوگل» نیز سه‌شنبه، 30 آبان‌ماه با حضور هادی حاجتمند،کارگردان در پردیس سینمایی هویزه مشهد رونمایی شد.
یادآور می‌شود، فیلم «اشنوگل»، همزمان با سراسر کشور، در پردیس سینمایی هویزه، سینما آفریقا و سینما قدس مشهد اکران می‌شود.
captcha