نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان
کد خبر: 3666256
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه امیرالمومنین(ع) کاشان همزمان با «هفته کتاب و کتاب‌خوانی» از چهار شنبه 24 آبان تا 30 همین ماه، برنامه‌های متعدد فرهنگی و قرآنی را در شعب این مؤسسه اجرا کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام حسن زاده مدیر موسسه امیرالمومنین(ع) کاشان با تاکید به اینکه اسلام دین اندیشه و معرفت، دین دانش، کتاب و معنویت است گفت: آیین آسمانی ما پرچمدار کتاب و کتاب‌خوانی در زمین است و این حقیقت با اندکی جست وجود در لابه لای تاریخ اسلام به خوبی نمایان خواهد شد.
وی ضمن این که نهج‌البلاغه امام علی (ع) را خورشیدی دانست که در میان نوشته‌ها و کتاب‌های بشری می‌درخشد؛ افزود: چه خوب است وقتی سخن از کتاب و کتاب‌خوانی است به این کتاب ارزشمند اشاره کنیم و برای نهادینه کردن مضامین آن در ذهن و روش افراد به خصوص از دوران کودکی تلاش  کنیم.
حسن زاده با اشاره به یکی از اهداف مؤسسه امیرالمومنین(ع) در راستای ترویج مضامین کتاب نهج‌البلاغه است گفت: تاسیس مدارس قرآنی و ایجاد محتوای آموزشی برپایه  کلام امیر، نقطه عطفی برای تربیت جامعه ای مانوس با سخنان مولا امیرالمومنین(ع) است.  
مدیر عامل«مؤسسه برگزیده و برتر کشور» گفت: مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان تا کنون در گردآوری کتابخانه غنی از کتب تفسیری و...در حوزه قرآن و عترت پیشگام بوده و در این راستا مدارس وابسته به این مؤسسه نیز با افتتاح کتاب‌خانه، معرفی کتاب‌ها و ثبت‌نام از دانش‌آموزان جهت عضویت؛ در«هفته کتاب» تلاش مضاعفی برای ایجاد روحیه کتاب‌خوانی و کتاب دوستی در بین دانش‌آموزان کرده است.
وی بازدید از کتاب خانه عمومی و آشنایی نونهالان با کتاب‌های رده سنی خود، برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی، قصه‌خوانی و رونمایی از کتاب خاطرات دانش‌آموزان مدرسه شبانه روزی حفظ یک‌ساله قرآن و نهج‌البلاغه را از جمله دیگر برنامه‌هایی دانست که طی هفته مذکور اجرایی گشت.
مدیر موسسه با اشاره به ویژه برنامه «من یک نویسنده هستم» گفت: در این برنامه دانش‌آموزان طی دریافت بروشوری از مدرسه، خود نویسنده کتاب می‌شوند و در باب موضوعاتی نظیر«بهترین روز زندگی من»، «یک روز که در پارک خیلی خوش گذشت»، «آرزویی که خیلی دوست دارم به آن برسم» و «یک سفر خیالی که رفتم» آثار خود را تدوین و همراه با نقاشی مربوط به داستان، به مدرسه تحویل می‌دهند.
وی هدف از برگزاری این ویژه برنامه را تقویت اندیشه، خلاقیت، تصویرسازی و صحنه آرایی در دانش آموزان دانست و گفت: برای تولید یک اثر خوب، دانش‌آموزان مطالعه خود را گسترده تر کرده و به موازات این کار توانایی نوشتن بهبود بخشیده می‌شود.
مدیر عامل موسسه امیرالمومنین(ع) در پایان اضافه کرد: در این طرح علاوه بر انتخاب آثار برتر، از نوشته‌های دانش‌آموزان نمایشگاهی ترتیب داده خواهد شد
captcha