ارسال 290 مقاله به همایش آیت‌الله معرفت
کد خبر: 3666301
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

ارسال 290 مقاله به همایش آیت‌الله معرفت

گروه حوزه‌های علمیه: دبیر علمی همایش بررسی آراء تفسیری علامه معرفت از دریافت 290 چکیده مقاله به این همایش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین عیسی عیسی‌زاده، دبیر علمی همایش بررسی آراء تفسیری آیت‌الله محمدهادی معرفت امروز دوم آذرماه در این همایش گفت: یکی از اندیشمندانی که به شبهات فراوانی در علوم قرآن و تفسیر پاسخ داده و آثار گرانسنگی بر جا گذاشته است آیت‌الله معرفت است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در مورد ایشان فرمودند این روحانی عالی‌مقام خدمات ارزشمندی به جامعه علمی کشور کرده و تالیفات ایشان یادگارهایی ماندنی به شمار می‌آید.
عیسی‌زاده تصریح کرد: آیت‌الله معرفت در شیعه‌سازی مباحث علوم قرآنی و تفسیر تاثیر فراوانی داشته است آن هم در جهانی که تحت تاثیر اندیشه‌های خشک سلفی گرفتار شده و یگانه راه نجات، ترویج اندیشه اهل بیت(ع) است.
عیسی‌زاده بیان کرد: علامه معرفت در پی 4 دهه فعالیت علمی روشی هوشمندانه را پیگیری کرد و بنیاد تفسیر اثری را بنا نهاده و همه روایات تفسیری اهل‌بیت(ع) را به جهان اسلام اعم از شیعه و سنی عرضه کرده است.
وی افزود: ایشان روشی برگزیده که با اهل سنت سازگاری داشته باشد و بدون تاکید بر روش‌های تاویلی و بطن‌گرایانه، تفسیری ظاهری از آیات و روایات ارایه کردند تا نشان دهند با تفسیر ظاهری هم می‌توان برتری مکتب اهل بیت را نشان داد.
وی افزود: هنوز تا دیده شدن اندیشه شیعی در کتابخانه‌های جهان و به خصوص اهل سنت راه زیادی در پیش است و برپایی این همایش بهانه‌ای برای تحقق این هدف متعالی و به صحنه درآمدن دانشمندان فرهیخته است.
عیسی‌زاده عنوان کرد: این همایش تکریم و ایجاد انگیزش برای ترویج و تقویت علمی در جهان تشیع در مقوله پژوهش‌های علوم قرآنی و تفسیری است.
عیسی‌زاده با بیان اینکه نباید پرچم این نهضت علامه بر زمین بماند عنوان کرد: دفتر تبلیغات اسلامی دستگاه محوری در برپایی این همایش بوده و این کار با همکاری نهادهای متعدد از جمله موسسه تمهید صورت گرفته است.
دبیر علمی این همایش تصریح کرد: اعلام فراخوان همایش از سال 95 انجام شد و برپایی 12 پیش نشست علمی، تدوین 15 مقاله سفارشی در موضوعات مهم، دعوت از 40 نفر برای ارزیابی مقالات، دریافت 290 چکیده مقاله که مورد ارزیابی قرار گرفت همچنین دریافت 190 متن مقاله و ارزیابی آن، از کارهای صورت گرفته که در نهایت نیز 57 مقاله مورد پذیرش قرار نگرفت و 134 مقاله نیز پذیرفته شد.
وی بیان کرد: 30 مقاله در اولویت ارایه تعیین شده و تعدادی به عنوان ذخیره مطرح هستند و مقالات برتر نیز در 5 پنل ارایه خواهد شد.
عیسی‌زاده تاکید کرد: همه مقالات پذیرفته شده در سایت isc نمایه می‌شود و مقالات عالی به صورت مکتوب و در چند مجله علمی پژوهشی نشر خواهد یافت و به تمام مقالات دعوت شده به پنل گواهی ارایه می‌شود.
captcha