همایش استانی یاوران وقف در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3666314
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲

همایش استانی یاوران وقف در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: همزمان با دهه وقف همایش استانی یاوران وقف، به منظور تقدیر از واقفان برتر در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همزمان با دهه وقف همایش استانی یاوران وقف با حضور برگزیدگان وقف و بقاع متبرکه، واقفان، متولیان موقوفات، مستاجران و خدام بقاع متبرکه 2 آذرماه در محل تالار نور اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی برگزار شد.
 این مراسم با تلاوت کلام دلنشین وحی توسط مهدی تقی‌پور از قاریان بین‌المللی کشورمان آغاز شد.
در ادامه حجت‌الاسلام محمداحمدزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و عرض خیر مقدم به حاضران با اشاره به اینکه همه ما مدیون سنت حسنه وقف هستیم، بیان کرد: سنت حسنه وقف، خیرات و برکات زیادی در جامعه جاری و ساری می‌کند و کمتر کسی است که از وقف بهره‌ای نبرده باشد.
وی افزود: اماکنی چون مساجد،حسینیه‌ها، مراکز آموزشی و ... همچنین برگزاری مراسم روضه خوانی در راستای احیای ارزش‌های دینی و شعائر مکتب اسلام همه و همه ثمره دست خیرانی است که بخشی از اموال خود را با این نیات خداپسندانه وقف کرده‌اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ادامه داد: خوشبختانه در چند سال اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات شفاف‌سازی در راستای اعتماد سازی خیران فراهم شده است.
احمد زاده با اشاره به برنامه‌های اوقاف در خصوص خدمت رسانی به زائران اربعین و زائران دهه پایانی صفر، اظهار کرد: با کمک‌های خیران و نذورات مردمی، موکب ثقلین در پنج کیلومتری کربلا در ایام اربعین و 43 موکب در جاده‌های منتهی به مشهد به زائران خدمات رفاهی، فرهنگی و درمانی ارائه شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: از محل موقوفات و نذورات مردمی 94 هزار زائر پیاده امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر پذیرایی و اسکان داده شدند.
وی با بیان اینکه وقف مشارکتی یک راهبرد برای آسان کردن وقف است، گفت: موقوفات مشارکتی یک فرصت برای واقف شدن همه اقشار جامعه در هر سطح اقتصادی است.
در ادامه مراسم آیت‌الله سیدان، استاد عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه ثمرات این سنت حسنه بسیار فوق‌العاده و فراوان است، اضافه کرد: واقفان با نیات خداپسندانه و در راستای تأمین نیازمندی‌های جامعه مال خود را وقف می‌کنند که این امر در مسیر سعادت دنیوی و اخروی افراد و خود فرد واقف موثر و موجبات رشد و تکامل معنوی فرد خیر را فراهم می‌کند.
آیت‌الله سیدان یکی از عوامل ترویج سنت حسنه وقف و ایجاد انگیزه در مردم برای استقبال از کار خیر را اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش توسط حافظان وقف عنوان کرد.
وی وقف با نیت هدایت‌گری، روشنگری، تعلیم و تربیت و سوق دادن جامعه بشری به سمت رشد معنوی را از بهترین نیات وقف برشمرد.
یادآور می‌شود، در پایان مراسم از جمعی از واقفان و فعالان وقف تقدیر شد.
captcha