قصه راه صحیح انسانی زیستن را می آموزد
کد خبر: 3666315
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰

قصه راه صحیح انسانی زیستن را می آموزد

گروه فرهنگی: معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی، گفت: جشنواره قصه گویی چنانکه از اسمش پیداست به بیان فرهنگ اصیل و غنی می‌پردازد و یک راه صحیح و انسانی زیستن و با عاطفه بودن را برای ما نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان‌شرقی، امروز  در آئین اختتامیه بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی حوزه یک کشوری در تبریز گفت: جشنواره حاضر، چنانکه از اسمش پیداست به بیان فرهنگ اصیل و غنی می پردازد و یک راه صحیح و انسانی زیستن و با عاطفه بودن را برای ما نشان می دهد.
وی، ادامه داد: قصه و قصه گویی عواطف و احساسات را به جریان در می‌آورد و این نشان می‌دهد که ما صرفا به دنبال یک زندگی ماشینی و خشک نیستیم.
وی افزود: اگر به دنبال افزایش مازاد ثروت ملی هستیم و در صدد دسترسی به آخرین دستاوردهای  تکنولوژی هستیم اما باز در کنار آنها به قصه گویی نیاز داریم تا درس محبت، بشر دوستی، همنوع پروری را فرا گیریم.
وی با بیان اینکه قصه گویان تلاش‌های درخوری برای کودکان و نوجوانان انجام می دهند، افزود: کانونیان می‌توانند جهت دهی مناسبی برای کودکان و نوجوانان داشته باشند.
 شهرتی فر اضافه کرد: بنده به عنوان یک عضو قدیمی کانون بسیار خوشحالم که در این جمع قرار دارم و باید بگوئیم که ما نمی‌خواهیم تجربه مغرب زمین را تجربه کنیم ما به دنبال حیات معقول هستیم و اگر بخواهیم توسعه یافتگی را تعریف کنیم باید اینطور گفت توسعه  یافتگی با آرامش روحی روانی و معنوی باید توام باشد و قصه تامین بخشی از این آرامش را به دوش می کشد.
captcha