آذربایجان غربی رتبه برتر کشوری را به لحاظ جذب دانشجو کسب کرده است
کد خبر: 3666320
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
رئیس دانشگاه علمی کاربردی کشور:

آذربایجان غربی رتبه برتر کشوری را به لحاظ جذب دانشجو کسب کرده است

گروه اجتماعی: رتبه آذربایجان غربی از میانگین کشوری در حوزه جذب دانشجو بالا بوده است و این مهم عملکرد بالای این استان را می رساند .

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی امروز 2 آذر محمد حسین امید رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی کشور در نشست ریسای مراکزی دانشگاهی علمی و کاربردی آذربایجان غربی که در هتل آنا ارومیه برگزار شد با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته دانشگاه های علمی و کاربردی کل کشور ظرفیت جذب 550 هزار دانشجو را داشته اند و از این بین فقط 130 هزار دانشجو در سطح کشور جذب این دانشگاه ها شده اند اظهار کرد: برخلاف کاهش جمعیت دانشجویی کشور، میزان دانشجویان دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان غربی افزایش یافته که این خبر عملکرد بالای این استان را در جذب دانشجو می رساند.
وی افزود: امروزه دیگر گرفتن مردک ملاک نیست بلکه کارآفرینی و مهارت ملاک اصلی دانشجویان است که بر همین اساس نیز دانشگاه علمی و کاربردی می تواند بر اساس نیاز جامعه رشته های دانشگاهی خود را تغییر  دهد.

وی به توسعه بحث گردشگری در سطح کشور و به خصوص آذربایجان غربی اشاره کرده و گفت: اگر مسیولان استانی برنامه های مدونی را در خصوص توسعه این بخش اراِیه کند، مراکز آموزشی علمی و کاربردی توانایی برگزاری دوره ها و ایجاد رشته های مرتبط را دارد.

وی افزود: از ابتدای آغاز بکار این دانشگاه از بین  1500 رشته در حال حاضر فقط 800 رشته فعال وجود دارد و بیش از نیمی از رشته ها به دلیل عدم دانشجو و نبود بازارکار و نیاز در جامعه تعطیل شده اند.
رییس دانشگاه علمی و کاربردی کشور با تاکید بر اینکه این دانشگاه آمادگی برگزاری تمام آموزش های کوتاه مدت ادارات و ارگان های دولتی را دارد تصریح کرد: بر اساس مصوبه وزارت علوم، دانشگاه جامع متولی دوره های مهارتی کل کشور شده است که این خود یک امتیاز عالی برای دانشگاه است.

امید دانشگاه جامع علمی کاربردی را یک دانشگاه پویا، انعطاف پذیر و در خدمت نیاز  استان ها دانست و افزود: در دانشگاه هایی همچون دانشگاه تهران برای جابه جایی یک واحد درسی چند سال زمان لازم است اما این در حالی است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی، در کمتر از 6 ماه برای نیازهای استان رشته محل تعریف خواهیم کرد و این از امتیازات ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی است.
captcha