گردآوری خاطرات 600 خانواده شهید و ایثارگر
کد خبر: 3666339
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۱

گردآوری خاطرات 600 خانواده شهید و ایثارگر

گروه اجتماعی: رئیس کمیته جمع‌آوری اسناد کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان گفت: یکی از بخش‌های مهم در ثبت آثار شهدا، خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران است که در این رابطه 600 سند افتخار گردآوری شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره بزرگداشت 12 هزار شهید آذربایجان غربی مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی و رئیس کمیته جمع‌آوری اسناد کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان، با اشاره به روند برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان، مسئولیت خطیر جمع‌آوری اسناد شهدا به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران را گامی مهم در ثبت و ضبط آثار شهدا دانست و گفت: با توجه به همکاری بسیار شایسته خانواده شهدا و ایثارگران 150 هزار نسخه اثر فرهنگی از شهدا جمع‌آوری شد که می‌تواند به منظور تهیه کتاب، فیلم و محصولات فاخر فرهنگی مورد استفاده قرار بگیرد.

مسئول کمیته جمع‌آوری اسناد کنگره ملی بزرگداشت 12 هزار شهید استان با اشاره به مشارکت خوب مردم، خانواده شهدا، مسئولین و هنرمندان در جمع‌آوری اسناد شهدا تصریح کرد: دستگاه‌های اجرائی هر یک به صورت مجزا نسبت به جمع‌آوری آثار شهدا اقدام کرده بودند که برگزاری کنگره و مسئولیتی که بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران گذاشته شد باعث انسجام‌بخشی به روند جمع‌آوری آثار شد.
مهدی فعال افزود: خوشبختانه با وجود 150 هزار نسخه اثر فرهنگی موفق شدیم مجموعه نفیس فرهنگ اعلام زندگینامه شهدای استان را در دو جلد تهیه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه برای جمع‌آوری آثار همه 12 هزار شهید استان اقدام شده است بیان کرد: 1200 وصیت‌نامه از شهدای گران‌قدر جمع‌آوری شد که نسخه اول از مجموعه نفیس 12 جلدی وصایای شهدا در مراسم اختتامیه کنگره رونمایی می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی ضمن تقدیر از همکاری خانواده شهدا، دستگاه‌های عضو کمیته و صدا و سیما از خانواده شهدا درخواست کرد تا نسبت به ثبت وصایای شهدا با بنیاد شهید همکاری لازم را انجام دهند.

مهدی فعال خاطرنشان کرد: یکی از بخش‌های مهم در ثبت آثار شهدا، خاطرات خانواده شهدا و ایثارگران است که در این رابطه 600، سند افتخار گردآوری شده است.

این مقام مسئول نسل جوان امروز را تشنه فرهنگ ایثار و شهادت دانست و افزود: این کنگره فرصت ارزشمندی برای انتقال این فرهنگ برای نسل جوان به منظور الگوپذیری است.

captcha