رونمایی از چند موزه کتاب خیابانی در مشهد
کد خبر: 3666361
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
به زودی صورت می‌گیرد؛

رونمایی از چند موزه کتاب خیابانی در مشهد

گروه فرهنگی: معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حوزه گردشگری از چند موزه کتاب خیابانی در سطح شهر بهره‌برداری خواهد شد، تصریح کرد: سالانه حجم زیادی زائر به مشهد وارد می‌شوند، باید بستری فراهم شود که هدف زائران و گردشگران علاوه‌ بر بحث سیاحت و زیارت، فرهنگی هم باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هادی بختیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، امروز، دوم آذرماه مصادف با روز کتاب‌گردی، در بازدید از فروشگاه کتاب جهاد دانشگاهی مشهد، گفت: ایده احداث محلی مختص به مطالعه و کتاب از سوی شهرداری ارائه شد.
وی با بیان اینکه این مکان‌ها تحت عنوان «شهروند خبرنگار» نام نهاده می‌شود، ابراز کرد: در سطح شهر تابلوهای راهنمایی وجود دارد که مکان مسجد، خیابان و ... را نشان می‌دهد، در نظر داریم برای کتابخانه‌ها نیز چنین تدبیری بیاندیشیم. 
بختیاری با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری از چند موزه کتاب خیابانی در سطح شهر بهره‌برداری خواهد شد، اظهار کرد: سالانه حجم زیادی زائر به مشهد وارد می‌شوند، باید بستری فراهم شود که هدف زائران و گردشگران علاوه‌ بر بحث سیاحت و زیارت، فرهنگی هم باشد. 
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد با بیان اینکه در حوزه‌های فرهنگی باید بیش از پیش فعالیت داشته باشیم، ابراز کرد: شهرداری مراکزی مانند ایستگاه‌های مترو، پارک و... در دسترس دارد که این بستر آماده است تا از این محل‌ها برای اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی استفاده شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه در شهر مشهد 9 قرائت‌ خانه و 15 فرهنگسرای تخصصی وجود دارد، عنوان کرد: هر کدام از این قرائت خانه‌ها کتاب‌های متنوعی دارند که مخاطبان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.
captcha