آغاز رسمی رویداد تبریز 2018 در ایام نوروز/ اجرای 11 پروژه از سوی دولت
کد خبر: 3666386
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳

آغاز رسمی رویداد تبریز 2018 در ایام نوروز/ اجرای 11 پروژه از سوی دولت

گروه اجتماعی: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: دولت برای رویداد تبریز 2018 که آئین افتتاحیه آن همزمان با آغاز سال جدید شمسی در نوروز 1397 با حضور دکتر روحانی در تبریز برگزار خواهد شد، 11 پروژه را با یک‌هزار و 600 میلیارد ریال در دست اجرا و برنامه ریزی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، روز گذشته در جلسه ستاد برنامه ریزی و اجرایی تبریز ٢٠١٨،  گفت: دولت برای رویداد تبریز 2018 که آئین افتتاحیه آن همزمان با آغاز سال جدید شمسی در نوروز 1397 با حضور دکتر روحانی در تبریز برگزار خواهد شد، 11 پروژه را با یک‌هزار و 600 میلیارد ریال در دست اجرا و برنامه ریزی دارد.

وی، توجه به امر تبلیغات برای این رویداد بین‌المللی را بسیار مهم و موثر دانست و با بیان اینکه در این رابطه فرصت‌های زیادی از دست رفته است، گفت: تبلیغات بین‌المللی در این زمینه را باید بیشتر از گذشته ادامه داد و در این مسیر بخش خصوصی باید وارد میدان شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رویداد تبریز 2018 به عنوان فرصتی بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه گردشگری و توسعه این صنعت پردرآمد یاد و اظهار کرد: این مهم باید فتح بابی باشد برای رونق و رشد صنعت و اقتصاد گردشگری کشور و منطقه، زیرا که این صنعت جزو سه حوزه پردرآمد اقتصادی جهان به شمار می‌رود.

مونسان، با بیان اینکه گردشگری در اشتغال زائی نقش تعیین کننده و بسیار مهمی دارد، یادآوری کرد: از هر 11شغل در جهان یک مورد به اشتغال مستقیم صنعت گردشگری اختصاص دارد و با توجه به ظرفیت‌های بسیار برجسته ایران و آذربایجان در این زمینه، می‌توان با کوچکترین سرمایه گذاری‌ها و زحمات اندک در بازار نه چندان رقابتی وارد شد.

وی، گردشگری را زمینه ای لازم و مفید در توزیع عادلانه ثروت در کشور خواند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه با بیان اینکه در ماه‌های گذشته کار چندان مفیدی برای رویداد بین‌المللی تبریز 2018 صورت نگرفته و فرصت‌ها از دست رفته است گفت: در این رابطه نباید به اعتبارات و بودجه‌های ملی توجه شود زیرا به دلیل کمبودهای اعتباری دولت انتظار زیادی در این رابطه متصور نیست و باید مسئولان استانی به داشته‌های داخل استان معطوف شوند.

مونسان، نقش دولت در توسعه گردشگری را هموار کننده راه این مسیر توصیف و اظهار کرد: در این راه دولت و مجلس شورای اسلامی حمایت‌های لازم از تبریز 2018 را دارند اما در کنار آن توجه به ظرفیت‌های داخلی استان باید مد نظر باشد.

وی، برگزاری نمایشگاه‌های با کیفیت صنایع دستی، تورهای اینفو به خصوص با کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان و همکاری شهرداری تبریز برای برگشت ساختمان‌های اداری قدیمی به عرصه گردشگری و دستور ویژه استاندار آذربایجان‌شرقی در این باره را از جمله راهکارهای فوری برای معرفی رویداد تبریز 2018 به جهانیان بیان کرد

captcha