واکنش به تروریستی‌خواندن اتحادیه جهانی علمای مسلمان
کد خبر: 3666406
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳

واکنش به تروریستی‌خواندن اتحادیه جهانی علمای مسلمان

گروه بین‌الملل: معاون اتحادیه جهانی علمای مسلمان، تصمیم چهار کشور عربی عربستان، بحرین، امارات و مصر در قراردادن این اتحادیه در فهرست گروه‌های تروریستی را فاقد مصداقیت حقوقی و سیاسی دانست.

واکنش به تروریستی‌خواندن اتحادیه جهانی علمای مسلمان
‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، احمد ریسونی، معاون اتحادیه جهانی علمای مسلمان در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» ترکیه با بیان این مطلب گفت: اقدام کشورهای تحریم‌کننده قطر در قراردادن این اتحادیه در لیست سازمان‌های تروریستی مسئله جدیدی نیست، چرا که امارات سه سال پیش این اتحادیه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود  و «یوسف قرضاوی»، رئیس اتحادیه نیز به صورت غیابی در مصر محکوم به اعدام شده است.

وی با تأکید بر این که کشورهای جهان، ارزشی برای این تصمیم قائل نیستند، اعلام کرد: طبقه‌بندی اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سوی این کشورها در فهرست گروه‌های تروریستی، تأکیدی بر درستی خط و مواضع اصولی این اتحادیه است.

لازم به ذکر است، کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین در ادامه تنش با قطر، اتحادیه جهانی علمای مسلمان و شورای اسلامی جهانی که مقر آن در شهر «دوحه»، پایتخت قطر قرار دارد را در لیست سیاه تروریستی قرار دادند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان در سال 2004 میلادی به ریاست یوسف قرضاوی و با مشارکت برخی از علمای شیعه و سنی تشکیل شد. قرضاوی به دلیل گرایش به اخوان‌المسلمین مصر از این کشور تبعید شده و هم‌اکنون در قطر به سر می‌برد.

روابط 4 کشور عربستان، مصر، امارات و بحرین به دنبال پخش سخنان منسوب به تمیم بن حمد، امیر قطر از تلویزیون و خبرگزاری این کشور که در حمایت از ایران و انتقاد از عربستان بود، متشنج شد.

به دنبال این اظهارات، 4 کشور مذکور روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و دوحه را به حمایت از تروریسم و حمایت مالی از گروه‌های افراطی و تروریستی متهم کردند.

قطر با رد این اتهامات، تأکید کرده که اقدامات این کشورها با هدف ضربه زدن به استقلال سیاسی صورت می‌گیرد؛ چرا که دوحه دنباله‌رو سیاست‌های ریاض نیست/.
captcha