در جبهه سوریه تفاوتی ميان مليت‌ها وجود ندارد
کد خبر: 3666442
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
از بستگان شهید مدافع حرم افغان:

در جبهه سوریه تفاوتی ميان مليت‌ها وجود ندارد

گروه فرهنگي: یکی از بستگان شهید مدافع حرم «روح‌الله رحیمی» گفت: شهید از همدلی بسیار رزمندگان کشورهای مختلف در سوریه بسیار خرسند بود و می‌گفت در آنجا تفاوتی میان افغاني، ایراني، عراقی و لبنانی و دیگر رزمندگان نیست و ‌همه دوستانه با صمیمیت و عشق به ولایت و‌ اهل‌بیت در این حرکت بزرگ حاضر هستند.

رحیمه رحیمی از بستگان نزدیک شهید مدافع حرم «روح‌الله رحیمی» شهید افغان مدافع حرم تیپ فاطمیون، در گفت‌وگو با خبرگزاري بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، اظهار کرد: روح‌الله بسیار ساده و بی‌ریا بود و با وجود قرار گرفتن در ابتدای سنین جوانی خود را درگیر مسائل دنیوی و جزئی نمی‌کرد.
وی در خصوص علل حضور شهید رحیمی در تیپ فاطمیون بیان کرد: زمانی که تصمیم به حضور در سوریه و شرکت در تیپ فاطمیون گرفت در جواب چرایی این تصمیم گفت اینجا جای من نیست و دلم می‌خواهد در این میدان مبارزه حق علیه باطل شرکت کنم.
رحیمی تاکید کرد: وی با وجود ۱۹ سال سن بسیار پایبند بود و از امور دنیوی چون شبکه‌های اجتماعی، تفریحات، خانه، ماشین و امثال آن که برای جوانان این زمان دارای ارزش است، دوری می‌کرد.
رحيمي با اشاره به تلاش بسیار شهید برای حضور در سوریه گفت: برای سری دوم اجازه شرکت به روح‌الله ندادند اما شهید تلاش خود را در قزوین و سپس در تهران انجام داد تا توانست رضایت مسئولان امر را برای حضور خود دریافت کند.
دخترعموی شهید روح‌الله رحیمی افزود: مخالفت خانواده‌ شهيد به دلیل سن پایین بود که در نهايت روح‌الله موفق شد مسيري كه انتخاب كرده بود ادامه دهد.
رحیمی با اشاره به اینکه شهید رحیمی بیش از دو سال به عنوان مدافع حرم فعال بود، گفت: وی در زمان برگشت از جبهه و سوریه تلاش می‌کرد جویای حال ما باشد و حتی برای کودکان سوغاتی چون اسباب‌بازی می‌آورد.
این شهروند کشور افغانستان ادامه داد: شهيداز همدلی بسیار رزمندگان کشورهای مختلف در سوریه بسیار خرسند بود و می‌گفت در جبهه سوریه تفاوتی میان افغاني، ایراني، عراقی و لبنانی و دیگر رزمندگان نیست و ‌همه دوستانه با صمیمیت و عشق به ولایت و‌ اهل‌بیت در این حرکت بزرگ حاضر هستند.
وی اضافه کرد: رزمندگان در جبهه‌های نبرد یکی شده و رفتار برادرانه آنها نسبت به هم موجب حسی عجیب در شهید شده بود که در جای دیگر این احساس را نمی‌دید.
رحيمي كه فارغ‌التحصیل رشته مترجمی زبان انگلیسی است با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت بر داعش افزود: این پیروزی مرهون همکاری و‌ همدلی تمامی رزمندگان شیعه از کشورهای مختلف است که دست به دست هم دادند تا این پیروزی بزرگ به دست آيد.
رحیمی اعلام کرد: تماس‌های روح‌الله در مردادماه قطع شد و در نهایت اعلام شد وی در ۹ مرداد ۹۶ در سوریه به شهادت رسیده است.
دخترعموی شهید مدافع حرم اظهار کرد: والدین شهید ساکن افغانستان هستند و شهادت وی را هنوز هم خانواده و بستگان باور ندارند و زمانی که به ایران آمده و پیکر شهید را دیدند، باور کردند.
وی بیان کرد: شهید مرگ را بسیار باور داشت و در جواب خانواده که زودتر برگردد می‌گفت اگر زنده ماندم برخواهم گشت و در غیر این صورت پیکرم برمی‌گردد.
وی در خصوص نحوه شهادت شهید «روح‌الله رحیمی» گفت: طبق گفته‌های هم‌رزمانش وی به همراه ۳ دوست خود در یک ماشینی در محاصره قرار گرفت و در نهایت همه در کنار هم ماندند و با اصابت ترکش به سر روح‌الله، وی به شهادت رسید.
رحیمی ادامه داد: حضور اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع شهید از ایرانی و افغانی نشان از همدلی مسلمانان و شیعیان می‌دهد که اگر این روند در همه امور جاری باشند بی‌شک حق، خیر و ‌نیکی پیروز شده و در این میان فرقی میان ملیت‌ها نیست.
این مدرس زبان انگلیسی افغان گفت: شهدا جان خود را برای هدف بزرگی چون نجات و زنده ماندن صدها نفر تقدیم حضرت حق می‌کنند، لذا خانواده‌های شهدا نیز برای رسیدن به این هدف و نجات نوامیس خود این از خودگذشتگی را می‌پذیرند هر چند تحمل آن سخت باشد.
این شهروند افغان و دخترعموی شهید مدافع حرم «روح‌الله رحیمی» در پایان با تأکید بر اینکه داغ عزیز سخت است یادآور شد: خانواده‌های معزز شهدا با یاد هدف بزرگ عزیزان شهید خود يعني همان دفاع از دین و مردم تسکین پیدا می‌کنند.
captcha