نقش رهبری، آیت‌الله سیستانی، سردار سلیمانی، ارتش و نیروهای مردمی در نابودی داعش
کد خبر: 3666448
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۷
خطیب جمعه تهران تشریح کرد:

نقش رهبری، آیت‌الله سیستانی، سردار سلیمانی، ارتش و نیروهای مردمی در نابودی داعش

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام صدیقی شکست داعش را معجزه بزرگ ایمان به نصرت الهی دانست و بر نقش رهبری انقلاب، آیت‌الله سیستانی، فرماندهی سردار سلیمانی، نیروهای بسیجی ایران، عراق و سوریه و ارتش و دولت این دو کشور در رقم خوردن این پیروزی بزرگ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در نماز جمعه این هفته تهران، ابتدا فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) در 8 ربیع‌الاول را به محضر امام زمان(عج) تسلیت گفت.
وی در ادامه فرارسیدن 17 ربیع‌الاول، میلاد نور و طلوع خورشید وجود خاتم انبیاء حضرت محمد (ص) را تبریک و تهنیت گفت.
صدیقی اظهار کرد: مهمترین مسأله امروز جهان اسلام که نشانه استمرار عنایت خاص خدا و نصرت الهی بر مجاهدان، مخالصان، ایثارگان و ولایتمداران عالم است متلاشی شدن شجره خبیثه داعش است که در واقع شکست ذلت‌بار مادر ناپاک داعش، صهیونیسم بین‌الملل، استکبار امریکا و اسرائیل است. اینها عجب بد مادری هستند و عجب بد تخمی را در رحم عربستان و مزدوران دیگر کاشتند و عجب بد ثمری بود که در عالم بشریت ایجاد تشویش، ناآرامی، اضطراب و ناامنی کرد.
خطیب جمعه تهران عنوان کرد: خوابی که اینها برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی دیده بودند تعبیر نشد. بعد از شکست در جنگ‌های 33 روزه، 8 روزه و 51 روزه آنها این توطئه را طراحی کردند. اسرائیلی که شاخ استکبار بود و جهان عرب در 6 روز جنگ همه ورشکسته و عقب رانده شدند و با شعار عربیت هیچ کاری نتوانستند بکنند.
وی ادامه داد: در این میان در ایران انقلاب شد و خداوند پرچم هدایت جهانی را به دست یک دین‌شناس دیندار و ولی فقیه داد و نشان  داد کارهای نشدنی با ولایت‌مداری، انسجام، ایمان، اخلاص و جهاد شدنی خواهد بود و آن قدرتی‌ که جهان عرب 6 روز نتوانست با آن بجنگد در مقابل جمعیت کمی در جنوب لبنان که از ولایت، جهاد و شهادت الهام گرفته بود شکست توام با ذلتی خورد که طعم تلخ ان استخوان‌های استکبار را تحت تأثیر قرار داد و برای انها فراموش نشدنی بود.
صدیقی اضافه کرد: به دنبال آن جریان مقاومت غزه پیش امد که باز هم الهام گرفته از ولایت، جهاد و شهادت بود و عربیت در آن نبود بلکه محوریت دین بود. حرکتی درست و هدایت شده با علم و تقوا بود. دشمنان وقتی دیدند نقش‌های دیرینه‌شان نقش برآب شده است توطئه‌های متعددی را در دستور کار قرار دادند.
وی عنوان کرد: آنها خیال کنند با انقلاب اسلامی و ایران طرفند و برای همین اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی می‌کنند ولی خبر ندارند که ما نیستیم زیرا «و ما رمیت اذ رمیت و لکن الله رمی». همانگونه که انقلاب پیامبر(ص) ما را قدرت‌های عصر نتوانستند با تحریم، محاصره و فشار نابود کنند و به تعبیر سردار سلیمانی هر فشاری دیدیم مقدمه یک ولادت جدید بود و اسلام با این فشارها برکت بیشتری می‌دهد.
صدیقی ابراز کرد: دشمنان جنگ، آشوب، مجهز کردن گروهک‌ها و ترور و ... علیه ما اجرا کردند‌ ولی هر چه کردند ما قویتر شدیم و انها ضعیف‌تر شدند و ما پیش رفتیم و انها پس رفتند. در نهایت نقشه شوم دیگری کشیدند و آن هم ایجاد شجره خبیثه ننگین دیگری بود و مجموعه جنایات تاریخ گذشته بشر را در این کانون ظلم و بیرحمی خلاصه کردند و جمعیتی را با عنوان داعش با یک خلافت جعلی اسلامی رقم زدند و صدها هزار کیلومتر از سرزمین‌های دو کشور عراق و سوریه را غصب کردند.
وی ادامه داد: آنها صدها مسجد را با مسجدی‌هایش تخریب کردند و سوزاندند. از جوانان فریب‌خورده بدبخت به عنوان گروه‌های انتحاری هزاران فرد را از خانواده جدا کرده و ضایع کردند و انواع جنایات را که سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی در نامه به اسوه، رهبر و آموزگار خودش نوشته بود انجام دادند؛ نامه‌ای که تاریخ و فلسفه تاریخ بود و هم رمز پیروزی و شکست بود.
صدیقی یادآور شد: هر جنایتی که امکان داشت یک درنده انجام دهد اینها انجام دادند و همه را هم با چراغ سبز مادر پلید و پدر بی‌پدرشان کردند. رئیس جمهور فعلی امریکا در مبارزات انتخاباتی رقیب خود را مورد سرزنش قرار می‌داد و می‌گفت شما داعش را درست کردید اما خودش هم ادامه‌دهنده راه پلید اسلاف ناپاکش قرار گرفت.
خطیب جمعه تهران تصریح کرد: در این معجزه بزرگ که معجزه ایمان است مجاری نصرت الهی اموری بودند؛ اول رهبری توام با اخلاص و الهام و تاییدات غیبی رهبر نهضت جهانی مستضعفان رهبر عزیز انقلاب. دوم مرجعیت عظیم عراق، حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، نقش خودشان را نشان دادند. سوم فرماندهی بی‌بدیل و بی‌ریای عاشقانه و عارفانه سردار سلیمانی و چهارم ایمان، ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی جوانان رشید بسیجی ما بود که از سردار همدانی گرفته تا شهید حججی، همه در یک خط جان ناقابل خود را به کف گرفتند و بدون هیچ ادعا و معطلی و تشریفات اداری به جبهه جهاد روی اوردند و همین‌طور بسیج مردمی سوریه، حشدالشعبی عراق، ارتش دلاور عراق و سوریه و دو دولت مقاوم این دو کشور و دولتمردان و مسدئولان ما که در این امر حمایت‌های خودشان را انجام دادند.          
وی عنوان کرد: دیروز که آمریکا عراق را مقابل ما قرار داده بود امروز مشاهده می‌کند که ایران و عراق در یک صف واحد مقابل دشمنان غدار ایستاده‌اند و این رویه‌ای است که آمدن امام عصر(عج) را نوید می‌دهد.
صدیقی با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج گفت: بسیج باید الگو باشد و الگو هست. بسیج شریانی است از آن قله که جامعه را با مکتب و رهبری مکتب مرتبط می‌کند. بسیج؛ یعنی بصیرت، اخلاص، اقدام به موقع و به اندازه. بسیج؛ یعنی تعبد و زینت نماز جمعه و اشداء علی الکفار و رحماء بینهم.
وی تأکید کرد: ما امید آن داریم که رسانه‌ها و اصحاب قلم و هنر در تحکیم این شجره‌ای که به دست امام(ره) غرس شد و نه تنها خلاهایی را در ایران پر کر و بلکه در عراق و سوریه افتخار آفرید نقش آفرینی کنند. امروز در یمن مظلوم هم روحیه بسیج همه کار می‌کند. یمن هیچ ندارد جز ایمان و روحیه بسیجی. این جنایتکار مزدور و عیاش زمان، حکومت سعودی همه چیز دارد از حمایت آمریکا و اروپا و پول و سلحه، اما در این چند سال از این همه جنایت، بیرحمی و قساوت نتیجه‌ای نگرفته و پیروزی از ان یمن است زیرا که یمن بسیج خدا و لشگر مخلص حق است.
صدیقی اظهار کرد: اولین طلیعه بسیج هم که کام جهانیان را شیرین کرد بعد از ایران، حزب‌الله لبنان رهبرش سید حسن نصرالله بود که افتخار جهان اسلام و عرب و خار چشم آمریکا و مزدوران منطقه و محبوب دل‌های همه مسلمانان است.
خطیب جمعه تهران در ادامه به اجلاس محبان اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: مشاور بین‌المللی رهبر معظم انقلاب، آقای ولایتی، این همایش را سامان دادند و چهره‌‌های انقلابی و محب اهل بیت(ع) گرد هم آمدند. تا دنیا عشق علی و اولاد علی را نچشد و زیر پرچم ولایت به معانی مختلفش جمع نشود امام زمان(عج) تشریف نمی‌آورند. این اکسیر را باید در جهان مطرح کرد و دل‌هایی که با این اکسیر ذوب می‌شوند باید به هم متصل شوند تا یک بصیرت، آگاهی و خیزش عمومی جهانی زیر پرچم ولایت و محبت اهل بیت(ع) ایجاد شود.
وی سپس به زلزله کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این زلزله انصافا مصیبت بزرگی بود که جان صدها انسان را گرفت. این زلزله امتحان بزرگ خدا بود.الحق حضور حضرت آقا تسلیتی برای زلزله‌زده‌ها بود. این افراد کاشانه گرم و زندگی آرامی داشتند اما الان در چادرها در سرمای سخت به سر می‌برند و عواطف انسان جریحه‌دار می‌شود.
صدیقی عنوان کرد: در مرحله نجات همه مسئولان اعم از دولت، هلال احمر، ارتش و سپاه مجاهدانه عمل کردند اما در مرحله امداد کارها زیاد است و باید خانه‌های مناسب ساخته شود. مردم هم مثل همیشه سرافراز بودند و همه نوع کمکی را انجام دادند اما مدیریت واحد نیاز جدی است.
وی در پایان ابراز کرد: هنوز مشکلات زیاد است و مردم گرفتارند و مصیبت ادامه دارد و بچه‌ها و بانوان در این چادرها و این سرما در رنج هستند و لذا باید کمک بخواهیم و با مدیریت صحیح مشکلات را حل کنیم.   
   
captcha