تلاوت قرآن باید مقدمه تعلیم حکمت الهی باشد
کد خبر: 3666452
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۲

تلاوت قرآن باید مقدمه تعلیم حکمت الهی باشد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه قرائت قرآن باید زمینه ساز تلاوت و توجه به معنی آیات باشد، گفت: همچنین تلاوت قرآن باید مقدمه برای تعلیم حکمت الهی باشد و از آن جهت که تزکیه، هدف تلاوت است کسی که در نتیجه ارتباط با قرآن به تزکیه دست پیدا کند به رستگاری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدهادی رضایی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در اختتامیه سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن نیروی زمینی سپاه که صبح امروز، سوم آذرماه در سالن همایش شهید شوشتری  مرکز عقیدتی سپاه امام رضا(ع) مشهد برگزار شد، در رابطه با تفاوت تلاوت و قرائت گفت: قرائت به معنای روان‌خوانی قرآن با رعایت چهارچوب‌های تجویدی است.
وی با بیان اینکه در تلاوت بار بیشتری وجود دارد، عنوان کرد: در تلاوت علاوه‌بر رعایت اصول تجویدی و صحیح خواندن باید به معنای آیات توجه کرد و از آن جهت که تدبر به قصد عمل به قرآن اطلاق می‌شود کلمه تلاوت برای کتاب‌های آسمانی به کار می‌رود.
حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه تلاوت باید آگاهانه و حق‌مدار باشد، ابراز کرد: خداوند این نوع تلاوت را از ما مطالبه می‌کند و تلاوت حق‌مدار باید با عمل آمیخته شود، این تلاوت ایمان حقیقی مؤمن را به دنبال دارد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه با اشاره به اینکه هر میزان تأمل در قرآن بیشتر باشد مراتب ایمان هم بالا می‌رود، تصریح کرد: ایمان مراتب مختلفی دارد و هرچه ارتباط با کتاب خدا عمیق‌تر باشد مرتبه آن بالاتر می‌رود.
وی با اشاره به اینکه قرائت قرآن باید زمینه ساز تلاوت باشد، عنوان کرد: تلاوت قرآن باید مقدمه برای تعلیم حکمت الهی باشد؛ تزکیه هدف تلاوت قرآن کریم است کسی که در نتیجه ارتباط با قرآن به تزکیه دست پیدا کند به رستگاری خواهد رسید.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه در پایان گفت: تزکیه مرتبه اعلی و عالی در ارتباط با قرآن است که جایگاه ویژه‌ای دارد، لذا تلاوت برای درک و فهم عالم هستی است که همه این عوامل مقدمه تزکیه و خودسازی انسان خواهد بود. 
captcha