5 عامل شکست داعش/تفکر داعش همچنان در منطقه وجود دارد
کد خبر: 3666465
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
آیت‌الله میرعمادی تشریح کرد:

5 عامل شکست داعش/تفکر داعش همچنان در منطقه وجود دارد

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز داعش در منطقه شکست خورده اما تفکر آن همچنان هست، عنایات خداوند، رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، هدایت مرجعیت شیعه توسط آیت‌الله سیستانی و حمایت نیروهای مردمی را از عوامل شکست داعش در منطقه برشمرد و گفت: طراحی عملیات‌های گوناگون و آزادسازی مناطق عراق و شام توسط سردار سلیمانی نیز نقش مهمی در شکست داعش داشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر با بیان این‌که تقوا سبب گوارا شدن زندگی و گشایش درهای بهشت می‌شود، به سالروز تشکیل بسیج مستضعفان اشاره کرد و گفت: این روز اولین مناسبت هفته پیش‌رو در پنجم آذرماه به فرمان امام خمینی(ره) است، تشکیل بسیج یک فرمان الهی بود که با درایت، هوشیاری و دوراندیشی امام راحل(ره) برای خنثی‌کردن توطئه‌های علیه انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت.
وی افزود: بسیج مجموعه‌ای از نیروهای مؤمن، مخلص، انقلابی و ولایت‌مدار است که همواره در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی ایران حاضر بوده و از انقلاب در برابر دشمنان داخلی و خارجی محافظت کرده است.همچنین در چهار دهه انقلاب اسلامی کارنامه درخشانی داشته و اکنون که 40 سال از عمر بابرکت آن می‌گذرد به مرحله کمال رسیده است.
آیت‌الله میرعمادی بزرگ‌ترین مسئولیت بسیج را حضور در دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بسیج در دهه 60 و طی دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را نهادینه کرد و در هشت سال دفاع مقدس، نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته است.
وی با اشاره به  این‌که در دهه 70 بسیج وارد سازندگی شده و فرهنگ جهادی را پایه‌گذاری کرد، افزود: همچنین در دهه 80 بسیج به مقابله با جنگ نرم دشمن برخاسته و ضمن معرفی اسلام ناب محمدی، فتنه داخلی را نیز در نطفه خفه کرد.همچنین در دهه 90، بسیج در دفاع منطقه‌ای شرکت و فرهنگ مقاومت را نهادینه کرد.
خطیب نمازجمعه خرم‌آباد با بیان این‌که فرهنگ بسیجی دیگر مرز جغرافیایی نمی‌شناسد و اگر در عراق نیروهای حشدالشعبی، در سوریه نیروهای مردمی و در یمن نیروهای انصارالله شکل گرفت، این شکل گیری‌ها به سبب الگوبرداری از نیروی بسیج جمهوری اسلامی ایران بوده است، اظهارکرد: علت پیروزی انقلاب اسلامی ایران در صحنه‌ها و چالش‌های گوناگون فرهنگ بسیجی بوده و نیز دلیل شکست‌ناپذیری آن تفکر بسیجی است.
آیت‌الله میرعمادی با اشاره به پایان یافتن سیطره خبیثه و خلافت خودخوانده داعش در روزهای اخیر، بیان کرد: شش سال پیش مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود فتنه داعش را در منطقه در راستای تجزیه کشورهای اسلامی، شکست بی‌ثبات کردن نظام جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت به وجود آوردند. داعش توانست بخش عظیمی از سوریه و عراق را اشغال کند و به بدترین جنایت‌ها در این مناطق دست بزند.
امام جمعه خرم‌آباد پنج عامل را سبب شکست داعش در منطقه عنوان کرد و ادامه داد: اولین عامل عنایات خداوند متعال بود، رهبری حکیمانه و خردمندانه مقام معظم رهبری و رهنمودهای ایشان نیز عامل دوم پیروزی جبهه مقاومت بود. همچنین عامل دیگر هدایت مرجعیت شیعه توسط آیت‌الله سیستانی بود که با دستوری مبنی بر تشکیل حشدالشعبی و حمایت از نیروهای مردمی باعث پیروزی نیروهای مقاومت شد.
وی فرماندهی سردار دلاور اسلام حاج قاسم سلیمانی در شکست داعش مهم عنوان کرد و یادآور شد: طراحی عملیات‌های گوناگون و آزادسازی مناطق عراق و شام توسط سردار سلیمانی بوده است.
آیت‌الله میرعمادی اتحاد و انسجام نیروهای مقتدر سوریه، عراق و نیز گردان‌های فاطمیون، حیدریون و زینبیون و نیروهای ایران اسلامی را عامل دیگر شکست داعش دانست و گفت: هماهنگی بین دولت ایران، سوریه و روسیه این پیروزی را به وجود آورد.
نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان این‌که امروز داعش در منطقه شکست خورده اما باید بدانیم تفکر آن همچنان هست و باید مراقب باشیم، زیرا این غده سرطانی کنده شده ولی بوی بد آن هنوز باقی است، یادآور شد: جنایاتی را که داعش در منطقه انجام داده زخم عمیقی بر پیکره امت اسلامی وارد کرده که به زودی قابل ترمیم نیست.
وی در ادامه با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم، گفت: در این بهار پیروزی جای شهدای مدافع حرم خالی است گرچه روح آنها حکم و ناظر بر اعمال ما هستند.
captcha