یادواره شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز برگزار شد/ رونمایی از کتاب لاله‌های شیدایی
کد خبر: 3666495
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

یادواره شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز برگزار شد/ رونمایی از کتاب لاله‌های شیدایی

گروه فرهنگی: در یادواره شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز با حضور آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کتاب «لاله‌های شیدایی» یادنامه شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در یادواره شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز که امشب 3 آذرماه با حضور آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، آیت‌الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و سردار مرتضی قربانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همراه بود، از کتاب «لاله‌های شیدایی» یادنامه شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

این کتاب با مقدمه آیت‌الله شفیعی و به کوشش عباس اسلامی‌پور تدوین و تألیف شده است. کتاب لاله‌های شیدایی شامل سه بخش همچون مسجد شفیعی در گذر روزگار، نگاهی بر زندگی چهل و یک شهید این مسجد و آلبوم خاطرات شامل عکس‌های قدیمی از اعضای مسجد از سال 59 تا جنگ تحمیلی است.

در یادنامه شهدا علاوه بر معرفی آنها وصیت‌نامه شهیدان هم گردآوی شده است. کتاب لاله‌های شیدایی در 192 صفحه توسط انتشارات آوان جنوب در سال 96 به چاپ رسیده است. این کتاب به شهدای نامیرای مسجد شفیعی اهواز تقدیم شده است.

همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمدرضا شفیعی دبیر یادواره شهدای مسجد آیت‌الله شفیعی اهواز در این مراسم با تبریک هفته بسیج و پیروزی سپاهیان اسلام که منجر به نابودی گروه تکفیری داعش شد، گفت: انشاءالله نابودی قریب‌الوقوع رژیم صهیونیستی که پیش‌بینی آن را از مقام معظم رهبری شنیده‌ایم، شاهد باشیم.

وی بیان کرد: سوابق این مسجد قبل و بعد از پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس بسیار درخشان است. جوانان متعهد و ارزشی این مسجد سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحت اشراف آیت‌الله شفیعی فعالیت‌های انقلابی و مبارزاتی و مطالعاتی و علمی داشتند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی هم این مسجد محل حضور رزمندگان و بسیجیانی بود که از سراسر کشور برای حضور در جبهه‌ها به خوزستان آمده بودند.

شفیعی گفت: چهل و یک جوان از اعضای این مسجد در هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسیدند که این یادواره ادای دینی به آنها به شمار می‌رود.

iqnakhouzestan@

captcha