مطالعه وصایا و زندگی شخصی شهدا؛ راهی برای درک راه آن‌ها
کد خبر: 3666538
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

مطالعه وصایا و زندگی شخصی شهدا؛ راهی برای درک راه آن‌ها

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه تربت‌جام گفت: باید در وصایا و زندگی شخصی شهدای والامقام مطالعه کنیم تا بفهمیم برای رسیدن به این درجه و مقام والا چه مسیری سپری‌ شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام جواد طاهری، امام جمعه تربت‌جام سوم آذرماه در یادواره شهدای روستای یاقوتین تربت‌جام با تبریک هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی و خالق بسیج مردمی حضرت امام راحل، افزود: باید در وصایا و زندگی شخصی شهدای والامقام مطالعه کنیم تا بفهمیم برای رسیدن به این درجه و مقام والا چه مسیری سپری‌ شده است.
وی با اشاره به ویژگی شهید و شهادت که بهترین پایان برای زندگی دنیاست، بیان کرد: شهادت سودمندترین معامله شهید با خداوند متعال است زیرا خداوند خود، خریدار جان شهید است.
وی ابراز کرد: شهدا بر ما حق‌ دارند چون شهید جان خودش رو داده تا ما زنده باشیم، اگر مرگ ما به شهادت ختم نمی‌شود، حداقل جهت زندگی‌مان به سمت ارزش‌های الهی و دینی باشد.
امام‌ جمعه تربت‌جام با بیان اینکه ما برای رسیدن به یک هدف مقدس باید روش‌هایمان هم مقدس باشد، ادامه داد: نمی‌توانیم روش‌های باطل را در رسیدن به هدف متعالی انتخاب کنیم.
حجت‌الاسلام طاهری، یکی از خصیصه‌های بزرگ شهدا را روحیه خدمتگزاری، تواضع در کمال خلوص و بی‌نام‌ونشان بودن عنوان کرد و در ادامه به ذکر خاطره‌ای از شهید بابایی پرداخت.
وی در ادامه به شهید محسن حججی و عدم دلبستگی این مدافع حرم به معیارهای مادی اشاره و بیان کرد: در زمانی که گاهی می‌بینیم معیار زندگی زوجین مسائل مادی است، جوانی مانند شهید ححجی با التماس بر پای پدر و مادر بوسه می‌زند تا اجازه حضور در جبهه‌های مقاومت اسلامی را پیدا کند و همسری برمی‌گزیند که مهریه‌اش 124 هزار صلوات بر محمد و آل محمد است.
وی در همین باره افزود: خداوند متعال به‌پاس انتخاب این مسیر درست و سختی‌های متحمل شده این جوان رشید به او عزت ملی و جهانی عطا کرد با عنایت به این شهید، شهدای مظلوم مدافع حرم از غربت و گمنامی بیرون آمدند.
امام‌ جمعه تربت‌جام توصیه کرد: ازآنجاکه شهدا معیارهای مادی را کنار انداختند و باخدا عشق‌بازی کردند و به آن درجه رسیدند، ما هم باید در مسیر شهدا حرکت کنیم تا خدا هم به ما نظر داشته باشد.
طاهری با تبریک هفته وحدت و با بیان اینکه شهدا محور وحدت در جامعه هستند، تأکید کرد: باید با تأسی از معیارها و خصیصه‌های والای شهدا ضمن حفظ وحدت، بر گسترش همدلی و انسجام جامعه بکوشیم.
captcha