بیش از یکهزار و هفتصد موقوفه در شاهرود ثبت شد
کد خبر: 3666593
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

بیش از یکهزار و هفتصد موقوفه در شاهرود ثبت شد

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود با بیان اینکه یک هزار و ۷۹۰ موقوفه ثبت شده در شهرستان وجود دارد، گفت: تاکنون برای ۱۶۳ رقبه شاهرود سند ماکیت صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،حجت‌الاسلام سعید غیرتمند،  رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود روز گذشته 3 اذر در پیش از خطبه‌های نماز جمعه شاهرود به میزبانی مصلی این شهر بابیان اینکه وقف به‌عنوان صدقه جاریه در بسیاری از آیات و احادیث مورد تأکید قرارگرفته است، گفت: یک هزار و ۷۹۰ موقوفه در شهرستان ثبت‌شده است که  این موقوفات پنج هزار و ۱۲۳ رقبه را در بردارند.
 وی بابیان اینکه همه می‌توانند از نعمت وقف بهره‌مند شوند و این فریضه الهی و دینی مختص به قشر خاصی نیست، اذعان کرد: تاکنون برای ۱۶۳ رقبه شاهرود سند مالکیت صادرشده و در ۱۵ رقبه نیز تبدیل اسناد مالکیت به ثبت رسید.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود بابیان اینکه در بخش‌های عمرانی بیش از چهار هزار موقوفه در شهرستان نگهداری و بازسازی‌شده است،گفت: برای انجام این اقدامات یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال هزینه و برای دو هزار و ۶۴۰ نفر روز اشتغال‌زایی انجام شد.
 غیرتمند ادامه داد: طی یک‌ساله اخیر هفت هزار مترمربع موقوفه بازسازی و احداث شد که با اجرای آن شاهد اشتغال‌زایی برای ۶۰ نفر روز بودیم که در این راستا درآمد حاصل از امامزادگان و نذورات در شهرستان شاهرود به‌طور میانگین ۲۱هزار و ۶۰۰نفر روز اشتغال را ایجاد کرده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شاهرود با اشاره به اینکه از محل درآمد امام زادگان و بقاع متبرکه و کمک‌های مردمی اقلام موردنیاز  شامل پتو، لوازم بهداشتی، آب‌معدنی، لباس و چادر تهیه و به مناطق زلزله‌زده کرمانشاه ارسال شد متذکر شد:   ۳۰۰ برنامه فرهنگی در حوزه وقف انجام‌شده است که در موکب اربعین ۴۵ هزار نفر پذیرایی و ۱۲ هزار نفر اسکان داده شدند و همچنین شاهرود میزبان ۱۵ هزار نفر در موکب‌های امام رضا(ع) بود که درمجموع بیش از ۶۷ هزار نفر از خدمات موکب‌ها استفاده کردند.
 وی با تاکید بر اینکه وقف حتماً نباید موضوع و مباحث مالی باشد، یاداور شد: رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس با اهدای جان خود از زمره واقفان هستند، که در شرایط فعلی نیز می‌توان با انجام وقف‌های علمی درزمینهٔ مدرسه‌سازی، احداث کتابخانه و اهدای کتاب ازجمله واقفان در نشر علم کوشا باشیم.
منبع: خبرگزاری مهر
captcha