شرکت بیش از ۲ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان همدان
کد خبر: 3666631
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶

شرکت بیش از ۲ هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شهرستان همدان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان، با بیان اینکه ۲ هزار نفر به صورت حضوری در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کردند، گفت: ۷۰۰ نفر نیز به صورت مجازی شرکت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام علی حسینی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان گفت: از سال 1391 سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون نفر حافظ قرآن کریم طرح ملی تربیت حافظان قرآن را در سراسر کشور آغاز  کرد.
وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح 10 الی 15 هزار نفر حافظ قرآن کریم در شهرستان همدان تربیت و حائز دریافت گواهینامه شدند.
وی تصریح کرد: در سال جاری 2 هزار نفر قرآن آموز در طرح ملی تربیت حافظ قرآن کریم به صورت حضوری و 700 نفر به صورت مجازی شرکت کردند .
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان همدان خاطرنشان کرد: از ظرفیت آستان امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد، حسینیه‌ها و موسسات فعال برای برپایی کلاس‌های قرآنی استفاده شده است.
حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه در اسفندماه جاری آزمون طرح ملی تربیت قرآن کریم برگزار می شود، ابراز کرد: افراد در هر سنی حتی با سن و سال بالا می‌توانند به حفظ قرآن بپردازند و از فیض آن بهره‌مند شوند.
وی گفت: مرکز مجازی حفظ قرآن یکی از مراکزی است که به‌صورت جدی و مداوم در عرصه حفظ قرآن کریم فعالیت دارد و استقبال خوبی نیز از آن شده است.
وی با بیان اینکه طرح آزمون حفظ قرآن کریم با بحث مسابقات قرآنی متفاوت است، خاطرنشان کرد: این آزمون به صورت کتبی همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود و افرادی که حائز امتیاز می‌شوند موفق به دریافت گواهی‌نامه‌ خواهند شد.
captcha