حسین خسروی به همت مردم خیر کشورمان آزاد می‌شود
کد خبر: 3666652
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

حسین خسروی به همت مردم خیر کشورمان آزاد می‌شود

گروه اجتماعی: حسین خسروی، متهم به قتل عمد که به دلیل ناشنوا بودن و نداشتن قدرت تکلم نتوانست به خوبی از خود دفاع کند، به همت مردم خیر کشورمان عمر دوباره‌ای یافت تا زندگی جدیدی را تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسین خسروی، متهم به قتل عمد که به دلیل ناشنوا بودن و نداشتن قدرت تکلم نتوانست به خوبی از خود دفاع کند، به همت مردم خیر کشورمان عمر دوباره ای یافت تا زندگی جدیدی را تجربه کند.
فاطمه خواهر حسین خسروی واقعه قتل عمد رضا را اینطور بیان کرد: سال ۹۱ بود که برای عزاداری‌های محرم به تربت رفته بودم و در آنجا شنیدم یکی از اقوام ما به مدت ۱۵ روز گم شده و بعد هم خبر کشته‌شدن او رسید. همه می‌گفتند شاید چون معتاد بوده، دور و بری‌هایش در قتل او دست داشته‌اند. قبل از پیداکردن مقتول، یک نفر با شماره‌ای ناشناس به برادر مقتول پیام و از مکان دفن‌شدن او خبر می‌دهد. حتی بعد از گشتن پلیس در مکان معرفی شده و پیدا نکردن جسد، این ناشناس دوباره پیام داده و می‌گوید که باید عمیق‌تر زمین را حفر کنند که درنهایت جسد کشته‌شدۀ رضا را پیدا می‌کنند.
وی ادامه می‌دهد: پلیس هم بعد از جست‌وجوهای خود و رسیدگی به ماجرا متوجه می‌شود این شماره‌تلفن متعلق به زن مقتول بوده و او را بازداشت می‌کند. پلیس طی اظهارات ابتدایی زن مقتول، دو نفر را به‌ عنوان مظنون شناسایی و بازداشت می‌کند که آن دو نفر تبرئه می‌شوند. باز زن مقتول در اظهاراتی بیان می‌کند که شوهرخواهرش این قتل را انجام داده که پلیس نیز محمود، باجناق مقتول را احضار و بازداشت می‌کند.
طبق گفته‌های فاطمه، در اظهارات محمود عنوان می‌شود که حسین این قتل را انجام داده است که درنهایت پلیس حسین را نیز بازداشت می‌کند. بعد از چند روزی که حسین در بازداشت می‌ماند، به پدر و مادر او خبر می‌دهند که او را به‌ عنوان متهم قتل رضا تا زمان رسیدن موعد دادگاه، در بازداشت نگه می‌دارند.
حسین در اظهارات خود به خواهرش گفته است: در هیئت عزاداری بودم که محمود به من پیام داد و با بهانه‌های مختلف من را راضی کرد تا به خانه رضا برویم. در آن‌جا من رضا را دیدم که خوابیده است و به من گفتند که مریض شده است و شام نمی‌خورد. من گفتم خب چرا او را به دکتر نمی‌برید یا حداقل بیدارش کنید که شام بخورد که بعد به من گفتند از بس مواد کشیده، حالا او مرده است. تو که خوب بلدی، با محمود او را به جایی ببرید و درون چاه بیندازید. به گفته مریم، زن مقتول، گوش دادیم. او را داخل چاه انداختیم و لباس‌هایش را سوزاندیم.
حسین به خواهرش این‌طور گفته که مریم به حسین و محمود، که هر دو کرولال هستند، وعده داده من کار شما را به کسی نمی‌گویم و اگر هم پلیس شما را دستگیر کرد، من برای آزادی شما رضایت می‌دهم.
خواهر حسین ادامه می‌دهد: مریم در اصل مترجم و مربی ناشنوایی حسین و محمود بود. مریم در اظهاراتش گفته من به این دو نفر ۴۰۰ تومن پول دادم تا رضا را بکشند. در زمان دیگر گفته شوهرم حسین را معتاد کرده بعد به خاطر همین حسین خواسته او را بکشد، در حالی که حسین اصلاً معتاد نبوده است. در مجموع اظهارات متناقض و متفاوتی را ارائه داده بود. پزشکی قانونی نیز گفته رضا بر اثر خفگی فوت کرده، اما مشخص نیست چگونه و با چه چیزی؛
در حال حاضر حسین متهم اصلی این قتل مشخص شده و پنج سال است که در زندان به سر می‌برد.
یادآور می‌شود، حسین خسروی از ابتدای محرم، فقط دو ماه فرصت داشت تا دیه 280 میلیونی را پرداخت کند اما به دلیل مشکلات مالی خانواده حسین، آن‌ها به تنهایی توان پرداخت دیه نقدی را نداشتند که با حضور رسانه‌ها و مردم خیر کشورمان دیه جمع آوری شد و به زودی حسین خسروی زندگی جدیدی را تجربه خواهد کرد.
captcha