کمیته امداد استان تهران عهده‌دار ساخت 313 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده
کد خبر: 3666714
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
ولیئی خبر داد:

کمیته امداد استان تهران عهده‌دار ساخت 313 واحد مسکونی در مناطق زلزله‌زده

گروه جامعه: مدیر کل کمیته استان تهران از قبول مسئولیت ساخت 313 واحد مسکونی در مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و گفت: برای این امر به سه میلیارد و 130 میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران امروز 4 آذر با حضور در نشستی خبری به تشریح اقدامات صورت گرفته طی هشت ماه اخیر و همچنین نحوه خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد که دچار حادثه زلزله شده‌اند پرداخت و گفت: هزار و 840 طرح خودکفایی در هشت ماهه نخست سال جاری به مرحله اجرا رسید که 76 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و 21 میلیارد تومان از منابع داخلی کمیته امداد در اختیار آن قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شش هزار و 400 مددجوی کمیته امداد از ابتدای سال جاری تاکنون از خدمات فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شده‌اند گفت: 600 مددجوی کاریابی به ادارات داخلی و خصوصی معرفی شدند. کارفرمایانی که از مددجویان کمیته امداد استخدام به عمل آورند از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف و این مبلغ توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی همچنین به خرید 200 واحد مسکونی در تهران اشاره و عنوان کرد: ساخت سه هزار واحد مسکونی با همکاری بسیج در حال انجام است. 

ولیئی از برگزاری همایش تجلیل از کارآفرینان اشتغال و خودکفایی نیز خبر داد و گفت: در سال جاری 10 هزار نفر مشغول به کار می‌شوند. در حال حاضر 43 هزار طرح اشتغال و خودکفایی وجود دارد که برخی از آنها اجرایی شده و برخی نیز در شرف اجرا است.

وی ادامه داد: 88 درصد طراح‌هایی که به مرحله انجام رسیده است در حوزه خدمات، شش درصد در حوزه صنایع دستی، سه درصد در حوزه کشاورزی و سه درصد در حوزه حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه جشن خودکفایی 12 آذرماه برپا می‌شود گفت: هزار و 154 نفر از مددجویان با تلاش خودشان و کمک‌های کمیته امداد به خودکفایی رسیده و از مجموعه این نهاد حمایتی خارج شدند. در حاشیه این جشن نمایشگاهی از فعالیت‌های کمیته امداد در زمینه اشتغال و خودکفایی برپا می‌شود.

ولیئی در بخشی دیگری از سخنان خود به تببین اقدامات صورت گرفته در زمینه کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور و مددجویان کمیته امداد که در این مناطق زندگی می‌کردند پرداخت و عنوان کرد: به طور کل 15 هزار واحد مسکونی از بین رفته و 15 هزار واحد نیز نیاز به بازسازی و تعمیر دارد همچنین 10 درصد مددجویان کمیته امداد نیز در این زلزله دچار آسیب و مشکل شده‌اند.

وی به اقداماتی که برای اسکان دائم مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است اشاره و اظهار کرد: بعد از اینکه کار آوار برداری توسط قرارگاه خاتم انبیاء صورت گرفت با همکاری بنیاد مسکن، ساخت واحدهای مسکونی برای مددجویان را آغاز می‌کنیم. مسئولیت بازسازی با بنیاد مسکن است و ما متناسب با آنها در زمینه تامین مالی حرکت می‌کنیم.

ولیئی با بیان اینکه استان تهران ساخت 313 واحد مسکونی در مناطق زلزله را بر عهده دارد عنوان کرد: این واحدها در مناطقی همچون سر پل ذهاب، ثلاث باباجانی و روستاهای دور افتاده احداث می‌شود.

مدیر کل کمیته استان تهران ادامه داد: 10 میلیون تومان به صورت بلاعوض نیز متناسب با نیاز و تعداد افراد خانواده مددجویان به آنها اهدا می‌شود چرا که پرداخت اقساط وام‌ها حتی با سود چهارصد برای آنها دشوار است.

ولیئی از برگزاری جلسات با خیرین خبر داد و گفت: 40 موسسه خیریه تعهداتی را پذیرا شده‌اند به نحوی که در یکی از این موارد 20 کانکس تهیه و به مناطق زلزله زده انتقال داده می‌شود.

وی به میزان کمک‌های مردمی جمع آوری شده در استان تهران اشاره و عنوان کرد: از سوی تهرانی‌ها 6 میلیارد تومان هدیه و کالا در اختیار کمیته امداد قرار گرفت، همچنین 300 میلیون تومان نیز هدیه نقدی به دست ما رسید که 50 میلیون تومان خرج هزینه کالا شد و الباقی برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود به طور کلی سه میلیارد و 130 میلیون تومان برای بازسازی در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت کانکس زمانبر است و این امر باید پیش‌تر توسط نهادهای مربوطه مورد توجه قرار می‌گرفت گفت: تعداد زیادی از افراد با وقوع زلزله بی خانمان شده‌اند و همین امر باعث افزایش تعداد مددجویان می‌شود.

ولیئی با بیان اینکه کمک‌های جمع آوری شده از سوی کمیته امداد استان تهران به مناطقی که کمترین کمک‌ها را دریافت کرده بودند ارسال شد عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند کمک‌های خود را برای ساخت 313 مسکن برای مناطق زلزله زده با شماره گیری 7355 از طریق تلفن ثابت و یا سامانه *724*22# , و یا واریز پول به حساب 1482134475 نزد بانک ملت در اختیار کمیته امداد قرار دهند.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در پایان یاد آور شد: علاقمندان می‌توانند به صورت حضوری نیز در دفاتر کمیته امداد در شهر و شهرستان‌های تهران و همچنین ایستگاه‌های منتخب مترو و فرهنگسراها کمک‌های خود را برای زلزله زدگان ارسال کنند.

captcha