«جشنواره غنچه‌های امید» در مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3666730
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
برای سومین سال پیاپی؛

«جشنواره غنچه‌های امید» در مشهد برگزار می‌شود

گروه سیاست و اقتصاد: «جشنواره غنچه‌های امید» برای سومین سال پیاپی در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، محمد حسین‌زاده، معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) امروز، چهارم آذرماه در نشست خبری «غنچه‌های امید» که در مجتمع آیه‌های مشهد، برگزار شد به اهمیت کادرسازی و نیروسازی برای انقلاب تاکید کرد و گفت: این نیرو سازی به مدد حضور جمهوری اسلامی در بالاترین سطح خود در حال انجام است.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) به تأکیدات مقام معظم رهبری در این رابطه که نسل امروز انقلاب از نسل‌های پیشین بهتر خواهد بود اشاره و تصریح کرد: علت تاکیدات ایشان این است که نونهالان امروز آینده‌‌سازان این کشور هستند.
حسین‌زاده بر تربیت نیروی انقلابی و ارزشی تاکید و اضافه کرد: این نیرو باید بتواند از لحاظ اخلاقی و مبانی انقلاب، پیشرو باشد.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) با اشاره به این موضوع که ایران دارای استعدادهای بسیار برای رسیدن به رشد است، گفت: متاسفانه دشمنان انقلاب در بحث تهاجم فرهنگی برای نسل نونهال برنامه‌ریزی کرده و چنانچه ما اقدامی مثبت در این عرصه انجام ندهیم به این معنا نیست که دشمن سکوت خواهد کرد.
وی به آفت‌های موجود بر سر راه نسل نونهال اشاره کرد و بیان کرد: متاسفانه در برخی از مهدهای کودک ما رویکردهای سکولاریسم مشاهده می‌شود که با مبانی دینی، ارزشی و انقلابی ایران اسلامی همخوانی ندارد و چنانچه بتوانیم مسئله آموزش را در بین نونهالان و همچنین خانواده آنان نهادینه کنیم به طور حتم در موضوع آموزش موفق خواهیم شد.
حسین‌زاده یادآوری کرد: امروز نونهالان ما با قهرمانان هالیوود آشنایی کامل دارند؛ اما این میزان آشنایی در بحث قهرمانان دینی و ملی وجود ندارد که یکی از مهم‌ترین عرصه‌های تاثیرگذاری که می‌توانیم با بهره‌گیری از آن این آفت را خنثی کنیم، مهدهای کودک هستند.
معاون فرهنگی سپاه امام رضا(ع) بر نقش رسانه‌ها و مساجد نیز در این عرصه تاکید کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع، معاونت فرهنگی سپاه امام رضا(ع)، فرهنگ سرای کودک و آینده شهرداری مشهد و دیگر ارگان‌هایی که به نوعی با نونهالان و مهدهای کودک در ارتباط هستند اقدام به برگزاری جشنواره غنچه‌های امید کرده‌اند که امسال برای سومین سال پیاپی این جشنواره در سطح شهر مشهد برگزار خواهد شد.
وی در ادامه سخنان خود هدف از برگزاری این جشنواره را کنار هم قرار دادن والدین و کودک، همچنین خنثی کردن برنامه‌های دشمن و آشنایی با قهرمانان ملی و دینی برشمرد و افزود: درصدد هستیم با برگزاری این جشنواره مهدهای کودک را در میدان رقابت قرار دهیم تا زمینه رشدشان فراهم شود.
در ادامه این نشست ملیحه غیور، دبیر سومین جشنواره «غنچه‌های امید» پرده‌خوانی، قصه گویی، الگوی برتر تدریس، روخوانی قرآن، سرود، دکلمه و مهارت‌های حسی و حرکتی و غیره را محورهای برگزاری جشنواره برشمرد و گفت: محورهای مدنظر اعلام شده باید حول عناوین سیره و فرهنگ رضوی، دهه فجر، ایثار و شهادت، آداب شهروندی و خانواده باشد.
وی با یادآوری این موضوع که این جشنواره برای نخستین بار در سال 94 برگزار شده است، بیان کرد: در سال نخست برگزاری حدود 150 مهد کودک و 1500 کودک و در سال 95، 250 مهد و بیش از چهار هزار کودک در جشنواره شرکت و با هم رقابت کردند.
غیور به برگزاری دوره توانمندسازی برای مربیان در هر دو دوره اشاره کرد و گفت: در سال نخست 200 مربی و در سال دوم 500 مربی در این دوره توانمندسازی شرکت کردند.
دبیر سومین جشنواره «غنچه‌های امید» در پایان خبر داد: افتتاحیه این مراسم دهه سوم آذرماه سال جاری و داوری‌ها در دهه فجر خواهد بود.
captcha