ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی در یزد برگزار شد
کد خبر: 3666805
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۶
با رویکرد صادرات تولیدات؛

ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی در یزد برگزار شد

گروه فناوری اطلاعات: مشاور معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری گفت: قصد داریم تا صادرکننده محتوای دیجیتال باشیم و در این راه از ظرفیت‌های بومی هر استان استفاده خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پرویز کرمی مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری، در رابطه با ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی یزد گفت: در این رویدادها تأکید ویژه بر تولید محتوای دیجیتال اسلامی است تا بتوانیم از این فناوری در جهت تولید سامانه‌های بزرگ دیجیتال برای جامعه مسلمانان جهان استفاده کنیم. جامعه‌ای که قرابت بسیار زیادی با کشور ما داشته و در صورت تولید محتوای دیجیتال فاخر، ارزشمند و استاندارد، امکان ارزآوری خوبی وجود خواهد داشت.

وی توضیح داد: رویداد یزد برای اولین بار با حضور سه گروه از جامعه هدف برگزار شد. گروه اول دانشجویان و اساتید دانشگاه، گروه دوم روحانیون و طلاب حوزه‌های علمیه و گروه سوم دانش‌آموزان توانمند شهر یزد به مدت دو روز رقابت کارآفرینانه خود را در جهت تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی به عمل آوردند. حضور این سه گروه در یک رویداد و با استانداردهای بالا، یکی از نکات ارزشمند و قابل ذکر رویداد یزد بود. در مجموع 37 تیم از افراد صاحب ایده در زمینه سرویس‌های فرهنگی اسلامی پس از گذراندن مراحل داوری اولیه و غربال‌گری و کلاس‌های آموزشی، وارد رقابت تولید محتوای دیجیتال شدند.

بذر آینده پژوهشی و توسعه فرهنگ کسب و کار در دانش آموزان ایجاد می‌شود
دبیر ستاد توسعه فرهنگ علم فناوری و اقتصاد دانش بنیان، شناسایی و جذب کارآفرینان بالقوه و نوپا در مراکز دانشگاهی و حوزوی و ایجاد بذر آینده پژوهشی و توسعه فرهنگ کسب و کار در دانش‌آموزان را از اهداف این رویداد برشمرد و گفت: توسعه فضای تعامل و همفکری بین اساتید و دانشجویان، حوزویان و اساتید توانمند حوزه، خلاقیت و ایده‌پردازی با رویکرد بازار، هدایت و حمایت از ایده‌ها به جهت تجاری‌سازی آن‌ها و ایجاد تسهیلات لازم برای ادامه فعالیت، فراهم آوردن بستر ارتباط میان نهادهای صنعتی و دانشگاهی، بسترسازی توسعه فناوری‌های بازار محور در دانشگاه با هدف حرکت سریع به سمت استقرار دانشگاه نسل سوم، آموزش مبانی تولید محتوای دیجیتال فاخر و حمایت از تولیدکنندگان محتوا از جمله اهدافی است که در این رویداد دنبال شد.

تیم‌های برگزیده در «زیست بوم تولید محتوای دیجیتال ابرزندگی» پذیرش می‌‌شوند
کرمی با بیان این‌که در پایان ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی یزد، ایده‌ها و طرح‌های تیم‌های شرکت‌کننده توسط داوران بررسی شد و برگزیدگان انتخاب شدند، گفت: تیم‌های برگزیده برای تجاری‌سازی محصولات و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در شتاب‌دهنده‌ای که توسط «زیست بوم تولید محتوای دیجیتال ابرزندگی» که با مشارکت بنیاد نخبگان یزد، اداره‌کل فناوری اطلاعات و همکاری دانشگاه پیام نور راه‌اندازی شده است، مورد پذیرش قرار می‌گیرند.

معاونت علمی در توسعه محتوای دیجیتال، رویکرد صادرات دارد
مشاور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری افزود: جمعیت مسلمان جهان اسلام و قرابت‌های فرهنگی اجتماعی ما با آنها فرصت بسیار ارزشمندی است که ضمن نزدیکی بیشتر کشورهای اسلامی در بستر فناوری، می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تولید دانش بنیان‌شده و زمینه‌ساز ارزآوری از بستر محتوا و فناوری دیجیتال باشد و در این راستا معاونت علمی نیز با همکاری شرکت‌های دانش بنیان عزم جدی در توسعه محتوای دیجیتال با رویکرد صادرات دارد.
ماراتن تولید محتوای دیجیتال فرهنگی اسلامی با حمایت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دوم و سوم آذر ماه سال جاری در ادامه برگزاری رویدادهای استانی برگزار شد.
captcha