آمادگی بیت‌الاحزان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای جهان اسلام
کد خبر: 3666863
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲

آمادگی بیت‌الاحزان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای جهان اسلام

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: حجت‌الاسلام شاهسونی در پی دیدار با دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از آمادگی بیت‌الاحزان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) و حجت‌الاسلام مختار نوبختی، مدیر بیت‌الاحزان تهران با آیت‌الله اراکی، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی دیدار کردند.
طی این دیدار، حجت‌الاسلام شاهسونی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی ـ فرهنگی مؤسسه از ابتدای تأسیس تاکنون، از آمادگی بیت‌الاحزان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای جهان اسلام خبر داد.
آمادگی بیت‌الاحزان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای جهان اسلام
وی با اشاره به حضور قرآن‌آموزان خارجی در مراکز تخصصی حفظ بیت‌الاحزان در سال‌های اخیر، خواستار گسترش همکاری‌ها در راستای راه‌اندازی مراکز تخصصی حفظ قرآن کریم در کشورهای اسلامی شد.
در ادامه این دیدار، آیت‌الله اراکی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مؤسسه بیت‌الاحزان در خصوص گسترش همکاری با مؤسسه بیت‌الاحزان ابراز امیدواری کرد. وی همچنین در خصوص پیگیری درخواست دیدار حافظان و خادمان مؤسسه بیت‌الاحزان با رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) قول مساعد داد.
یادآور می‌شود، آیت‌الله محسن محمدى‌عراقى(اراكى) از علمای طراز اول و صاحب تألیف حوزه علمیه قم است که از ابتدای انقلاب علاوه بر فعالیت‌های تبلیغی گسترده در خارج کشور، مسئولیت‌های متعددی نیز در نهادهای مختلف کشور داشته است و در سال 1391 از سوی رهبر معظم انقلاب به سمت دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی منصوب شد.
همچنین در خبر دیگری از این مؤسسه آمده است، سومین نشست مسئولان استانی بیت‌الاحزان به میزبانی مسجد جابری تهران برگزار شد. در این نشست در زمینه اهداف پیش‌روی شعب مؤسسه، راهکارهای کیفی‌سازی فعالیت‌های مؤسسه و ارتقای فعالیت‌ها و تقویت بنیه مالی شعب بحث و تبادل‌نظر شد و طی این جلسه در زمینه انسجام بیشتر فعالیت‌های شعب و هماهنگی‌ بیشتر شعب نیز مطالبی ارائه شد.
آمادگی بیت‌الاحزان جهت گسترش فعالیت‌های قرآنی در کشورهای جهان اسلام
گفتنی است، مؤسسه بیت‌الاحزان در 12 استان کشور شعبه فعال دارد که نمایندگان هر استان، مسئولان استانی بیت‌الاحزان را تشکیل می‌دهند.
captcha