احداث 16 نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی
کد خبر: 3666938
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳
شارقی خبر داد:

احداث 16 نیروگاه خورشیدی در استان مرکزی

گروه اقتصادی: مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با تأکید بر اشتغالزایی نیروگاه‌های خورشیدی و استفاده بهینه از نور خورشید گفت: با تصویب احداث 16 نیروگاه خورشیدی در 6 شهرستان استان مرکزی شاهد روند توسعه انرژی برق در کشور خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مجید شارقی، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان که امروز، 4 آبان ماه برگزار شد، گفت: از تعداد12پرونده موارد درخواستی شهروندان که به کمیسیون واصل شده، 3 مورد در خصوص احداث نیروگاه خورشیدی، ۲ مورد طرح مجتمع گردشگری، احداث مجتمع هوایی جمعیت هلال احمر استان، طرح تپه آزمون رانندگی و احداث آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت، طرح تولید محصولات بتونی، طرح سنگبری و طرح شرکت حمل و نقل و بررسی مجدد حریم راه بود که بجز دو مورد با بقیه درخواست‌ها موافقت شد.
وی با اشاره به اینکه مهلت 6 ماهه برای اجرای مصوبات پروژه‌ها داده شده است، گفت: طرح شرکت حمل و نقل و طرح تپه آزمون رانندگی از دستور کار خارج و مقرر شد در کمیته‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد : طرح‌های نیروگاه خورشیدی  هر یک در مساحتی حدود ۲۰ هکتار و با 10 مگابایت در شهرستان‌های اراک ، دلیجان و خمین اجرا خواهند شد. در 4 ماه اخیر و پس از اخذ استعلامات و تکمیل پرونده‌های مربوطه  احداث 16 نیروگاه خورشیدی با مساحت جمعا 379 هکتار و ظرفیت تولید برق 189 مگا وات مورد تصویب  این کارگروه قرار گرفته است .
شارقی در پایان با بیان اینکه با احداث و راه اندازی این طرح‌ها بطور متوسط زمینه اشتغال مستقیم 150 نفر را فراهم خواهد کرد، گفت: استان مرکزی بطور متوسط  با وجود 300 روز آفتابی از مجموع 365 روز سال یکی از استان‌های با پتانسیل بالا در زمینه تولید انرژی خورشیدی است، با این وجود تا امروز استفاده چندانی از انرژی خورشید برای تولید برق نشده اما با تصویب احداث 16 نیروگاه خورشیدی در 6 شهرستان این استان شاهد آغاز روند توسعه این انرژی در کشورمان خواهیم بود.
captcha