انتظار داشتم رتبه‌ای کسب کنم/ اعطای جایزه 300 درهمی به حاضران در سالن مسابقات + عکس
کد خبر: 3666974
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۹
زهراسادات حسینی:

انتظار داشتم رتبه‌ای کسب کنم/ اعطای جایزه 300 درهمی به حاضران در سالن مسابقات + عکس

گروه مسابقات: نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات با بیان اینکه انتظار داشتم در این مسابقات، رتبه‌ای دریافت کنم، گفت: متسابقانی ضعیف‌تر از من حائز رتبه‌های برتر شدند که این امر تعجب‌برانگیز بود.

زهرا سادات حسینی حافظ قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زهراسادات حسینی، نماینده اعزامی جمهوری اسلامی ایران به دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات که نتوانست رتبه‌ای را در این مسابقات از آن خود کند، شام‌گاه ‌شنبه، چهارم آذرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) وارد کشور شد و مورد استقبال تیم خبری ایکنا و نیز سیدعلی حمیدی، کارشناس امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه قرار گرفت.
وی در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) طی گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا در رابطه با سطح این دوره از مسابقات کشور امارات، اظهار کرد: سطح این دوره از مسابقات قرآن کشور امارات خیلی خوب بود و شرکت‌کنندگان این مسابقات که سن ایشان نیز اکثراً از بنده بیشتر بود، در سطح خوبی از آمادگی جهت حضور در مسابقات قرار داشتند که در نهایت نیز رقابت خیلی خوبی در طول مسابقات در بین متسابقان وجود داشت.
حسینی در ادامه با بیان اینکه حفاظ خیلی خوبی در این دوره از مسابقات امارات حضور داشتند، تصریح کرد: متسابقانی که در این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند، علاوه بر اینکه از لحاظ ارائه محفوظات قرآنی در سطح خیلی خوبی قرار داشتند، از لحاظ اخلاقی نیز در ارتباط با یکدیگر بسیار خوب و محترمانه رفتار می‌کردند.
داوری مسابقات بین‌المللی قرآن امارات سطح خیلی خوبی نداشت
نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات در رابطه با داوری این دوره از مسابقات با بیان اینکه می‌توان گفت داوری مسابقات در سطح خیلی خوبی قرار نداشت، ادامه داد: در رابطه با داوری باید بگویم که به نظر می‌رسید که برخی از مسائل در رابطه با مسابقات از پیش تعیین شده بود برای مثال نمایندگان نیجریه، لیبی و کویت (رتبه‌های ششم، هشتم و دهم) در ارائه محفوظات خود از بنده بیشتر غلط داشتند ولی ایشان جزء 10 نفر برتر مسابقات قرار گرفتند و متأسفانه داوران بنده را از حضور در بین 10 نفر اول مسابقات محروم کردند.
حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امکان این امر وجود دارد که در رابطه با داوری مسابقات و در مورد برخی امور از پیش برنامه‌ریزی شده بود، تصریح کرد: امیدوارم که این امر واقعیت نداشته باشد و داوران مسابقات براساس عدالت و انصاف رتبه‌های برتر مسابقات را اعلام کرده باشند.
وی در مورد رفتار مسئولان برگزاری مسابقات قرآن کشور امارات نیز با بیان اینکه رفتار ایشان با همه متسابقان از جمله نماینده جمهوری اسلامی ایران در حد خوب و قابل قبولی بود، افزود: مسئولان اماراتی در این رابطه هیچ‌گونه تفاوتی میان متسابقان قائل نبودند و تقریبا با تمامی شرکت‌کنندگان در مسابقات رفتار مناسبی داشتند.
نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات در رابطه با آئین‌نامه این دوره از مسابقات نیز با بیان اینکه در این زمینه آئین‌نامه‌ای از سوی مسئولان اماراتی به دست ما نرسید، اظهار کرد: البته در ایران مطلع شده بودیم که تعداد پنج سؤال از متسابقان پرسیده خواهد شد که همینطور نیز شد به طوری که در روز برگزاری مسابقات پنج سؤال(سه سؤال صبح و دو سؤال بعد از ظهر) که هر سؤال نیز یک صفحه و نیم پاسخ داشت، از بنده پرسیده شد.
زهرا سادات حسینی حافظ قرآن
انتظار داشتم تا حداقل جزء 10 نفر برتر مسابقات باشم
حسینی ادامه داد: بنده در این مسابقات به تمامی سؤالات با دقت کافی و به درستی پاسخ دادم و تنها در دو بخش کوچک و دو اعراب با مشکل برخورد کردم، ولی با وجود این امر، کسانی که از بنده ایراد بیشتری در ارائه محفوظات خود داشتند، حائز رتبه شدند و متأسفانه رتبه‌ای به من اعطا نشد در حالی که انتظار داشتم تا حداقل جزء 10 نفر برتر مسابقات باشم.
وی با بیان اینکه پیش از برگزاری آزمون اصلی در این مسابقات، در مرحله مقدماتی شرکت کرده و به پنج سؤال نیم صفحه‌ای به طور کامل پاسخ دادم، تصریح کرد: پس از برگزاری این آزمون بود که مجوز حضور در مرحله اصلی آزمون را به دست آوردم و در آزمون اصلی نیز به عقیده خودم بسیار خوب عمل کردم.
استقبال نسبتا خوب مردم امارات از مسابقات قرآن این کشور
نماینده کشورمان در مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان امارات در رابطه با استقبال مردم از این مسابقات نیز بیان کرد: مردم کشور امارت استقبال تقریبا خوبی از این مسابقات داشتند ولی این استقبال در برابر استقبال مردم کشورمان از مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران بسیار ناچیز بود.   
حسینی در پایان سخنان خود در این زمینه با اشاره به اینکه قصد دارم و امیدوار هستم تا در آینده نیز در مسابقات مختلف شرکت کنم، تصریح کرد: امیدوارم تا با کسب آمادگی بیشتر و بهتر بتوانم تا در آینده نیز در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کرده و برای کشورم کسب افتخار کنم.
همچنین، معصومه نصرآبادی، مادر زهراسادات حسینی که به عنوان همراه با وی در این مسابقات حاضر شده بود نیز طی سخنانی در رابطه با سطح این دوره مسابقات با بیان اینکه سطح مسابقات در کل سطح خوب و بالایی بود، اظهار کرد: البته علیرغم اینکه سطح برخی از متسابقان در حد بسیار خوبی بود، برخی از ایشان نیز در سطح خیلی پایین و ضعیف قرار داشتند تا جایی که نمی‌توانستند تلاوت خود را انجام دهند و حتی داوران سوره مبارکه کافرون را از ایشان می‌پرسیدند.
نصرآبادی با بیان اینکه زهراسادات به تمامی سؤالات خود پاسخ درست و مناسب داد و تنها در بخش کوچکی آن هم به واسطه مکثی که از سوی داوران ایجاد شد، دچار مشکل شد، ادامه داد: بنده با این آزمونی که زهراسادات در مسابقات از خود ارائه داد، فکر می‌کردم که حتما جزء پنج یا شش نفر اول مسابقات خواهد بود که متأسفانه این‌گونه نشد حتی بعد از برگزاری مسابقات که بنده از داوران در این زمینه سؤال کردم، به بنده اشاره کردند که فکر نکنید که عدم احراز رتبه از سوی زهراسادات به خاطر مسائل سیاسی بوده است! و تنها به دلیل مسائل فنی بوده است که وی نتوانست تا رتبه‎‌ای کسب کند.
زهرا سادات حسینی حافظ قرآن
وی در ادامه با بیان اینکه این قضیه از سوی متسابقان دیگر در مسابقات مطرح شد که در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی و فضای مجازی پراکنده شده است که حتی داوران مسابقات از تبحر زهراسادات شگفت‌زده شده‌اند، تصریح کرد: ولی هنگامی که نتایج مسابقات اعلام شد، همه ما از عدم احراز رتبه توسط زهراسادات و نیز داوری داوران این مسابقات تعجب کردیم.
نصرآبادی در ادامه در رابطه با رفتار دیگر متسابقان حاضر در امارات با نماینده کشورمان با بیان اینکه ایشان رفتار خیلی خوبی با ما داشتند، اظهار کرد: همچنین، مسئولان اماراتی نیز در زمینه‌های مختلف ازجمله اسکان، پذیرایی و ... رفتار خیلی خوبی با تمامی متسابقان داشتند. البته رفتار مسئولان برگزارکننده مسابقات در ابتدای امر شاید طوری بود که احساس می‌شد با نمایندگان ایرانی خوب نیستند ولی پس از اعلام نتایج و هنگامی که نفرات برتر اعلام شدند و شاید به نوعی نیز با پنبه سر بریدند، گویی رفتار ایشان نیز با ما بهتر شد. ‌
وی با بیان اینکه داوران این مسابقات بیشتر از کشورهای عرب‌زبانی بودند که متسابقان این کشورها نیز در مسابقات حضور داشتند، افزود: در پایان برگزاری این دوره ار مسابقات نیز اکثر متسابقان این کشورها توانستند تا رتبه‌های برتر (اول تا دهم) مسابقات را از آن خود کنند.
اعطای جایزه 300 درهمی به استقبال کنندگان از مسابقات قرآن امارات
نصرآبادی در ادامه با بیان اینکه استقبال مردم امارات از مسابقات تقریبا خوب بود و این امر نیز به دلیل آن بود که مسئولان اماراتی برای حضور مردم در مسابقات جایزه تعیین کرده بودند و این جوایز را هر شب به قید قرعه به 10 تا 15 نفر از ایشان(300 درهم) اعطا می‌کردند، گفت: استقبال مردم امارات از مسابقات قرآن این کشور به هیچ وجه قابل مقایسه با استقبال مردم کشورمان از مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران نیست.
وی در پایان سخنان خود در این زمینه با بیان اینکه بنده از نزدیک شاهد بودم که زهراسادات علیرغم اینکه رتبه‌ای را در مسابقات به دست نیاورد، تمام تلاش خود را برای حضور هرچه بهتر در مسابقات انجام داد، تصریح کرد: امیدوارم تا زهراسادات در آینده‌ای نزدیک بتواند با آمادگی هرچه تمام‌تر در مسابقات مختلف قرآنی شرکت کند و بتواند رتبه شایسته خود و کشور عزیزمان را کسب کند.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان کشور امارات متحده عربی شام‌گاه روز چهارشنبه، اول آذرماه برگزار و نفرات برتر این مسابقات معرفی شدند. بر این اساس، نماینده کشور فلسطین در این دوره از مسابقات موفق به کسب رتبه برتر شد و پس از وی نیز نمایندگان کشورهای فنلاند و آمریکا رتبه های دوم و سوم را به دست آوردند. همچنین، رتبه‌های بعدی این دوره از مسابقات نیز به نمایندگان کشورهای بحرین، سومالی، غنا، موریتانی، نیجریه، کویت و لبنان رسید.
در رقابت‌های بخش «احسن‌الاصوات» نیز که صبح روز پنجشنبه، دوم آذرماه برگزار شد، نمایندگان کشورهای مغرب، تانزانیا و اردن عناوین برتر را کسب کردند. همچنین، شرکت‌کنندگانی از کشورهای آمریکا، موریتانی، فنلاند، امارات، اردن، یمن، مغرب، کانادا و تانزانیا در این بخش حضور داشتند.
زهراسادات حسینی، حافظ نوجوان کل قرآن و نماینده کشورمان نیز در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم کشور امارات با وجود شایستگی از کسب رتبه باز ماند. وی همچنین، موفق به راهیابی به رقابت «احسن‌الاصوات» نیز نشد.
گزارش کامل تصویری را اینجا ببینید.
captcha