تأکید بر جامعیت «پیام صلح» قرآن در نشست بروکسل
کد خبر: 3667014
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

تأکید بر جامعیت «پیام صلح» قرآن در نشست بروکسل

گروه بین الملل: ائمه جماعات اروپا در پایان نشست یک روزه خود در شهر بروکسل (پایتخت بلژیک) بر جامعیت پیام صلح قرآن برای همه بشریت تأکید کردند.

تأکید شورای اروپایی علمای مسلمان بر پیام صلح و انسان‌دوستی قرآن کریم
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از خبرگزاری رسمی کویتی «کونا»؛ نشست یک روزه ائمه جماعات کشورهای اروپایی دیروز (4آذرماه) در شهر بروکسل برگزار شد.

خالد حاجی، رئیس شورای اروپایی علمای مراکش ضمن سخنانی در این نشست گفت: پیام اصلی این نشست این است که قرآن حامی و دعوت‌کننده به فرهنگ صلح است و در شکل‌گیری تمدنی که بر زندگی مسالمت‌آمیز تأکید دارد، نقش داشته است.

وی افزود: قرآن کریم همچنین، در بازیابی مفاهیم گم‌شده زندگی بشر که متأثر از تکنولوژی‌های جدید است، تأثیر داشته است.

رئیس شورای اروپایی علمای مراکش گفت: قرآن کریم ما را به تأمل و استنباط ارزش‌های جهانی که یاری‌دهنده مسلمانان در غرب برای انسجام و هم‌زیستی با دیگر اعضای جامعه است، دعوت می‌کند.

وی گفت: تلاوت قرآن کریم یک هنر مدرن نیست، بلکه دارای قدمتی 1400 ساله است. در آیین اختتامیه این نشست، 14 قاری قرآن از جمله یکی از بانوان قاری، به تلاوت آیات کلام وحی پرداختند.

یادآور می‌شود که شورای اروپایی علمای مراکش در سال 2008 میلادی در بروکسل و با نظارت کشور مراکش تأسیس شد. این شورا یک نهاد بین‌المللی و دارای 18 عضو در کشورهای اروپایی است و در راستای آموزش ائمه جماعات و برگزاری همایش‌ها فعالیت کرده و تلاش می‌کند تا مسلمانان غرب را از طریق آشنایی با فرهنگ‌های اروپایی و تعالیم اسلامی برای زندگی مناسب در غرب آماده کند/.

captcha