اجرای طرح توسعه حرم حضرت زینب(س)/ حرم‌های مطهر سوریه آماده حضور زائران می‌شود
کد خبر: 3667083
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۶
اکبری خبر داد:

اجرای طرح توسعه حرم حضرت زینب(س)/ حرم‌های مطهر سوریه آماده حضور زائران می‌شود

گروه جامعه: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه با اشاره به اینکه تمام آسیب‌های وارده به حرم حضرت زینب(س) تاکنون بازسازی شده است، گفت: با شکست داعش طرح‌های توسعه حرم در دستور کار قرار گرفته است.

علیرضا اکبری رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه تاکنون آسیب‌های وارده به حرم حضرت زینب(س) که در اثر جنگ با داعش ایجاد شده بود به طور کامل مرمت و بازسازی شده است، گفت: ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال گذشته طرح توسعه حرم حضرت زینب(س) را با اجرای طرح ساخت مضیف (آشپزخانه و محل پذیرایی از زائران) آغاز کرده است.

وی اضافه کرد: این مضیف توسط ستاد بازسازی استان خوزستان و کمک‌های مردمی این منطقه در حال ساخت است. سایر طرح‌های توسعه‌ای حرم حضرت زینب(س) نیز شامل مسقف کردن یکی از صحن‌های حرم حضرت زینب(س) و ساخت مصلی نماز در کنار این حرم مطهر است.

اکبری خاطرنشان کرد: با توجه به شکست داعش و بهتر شدن امنیت منطقه طی دو هفته آینده صحبت‌های اولیه و تفاهم نامه‌ها برای اجرای طرح‌های توسعه حرم با مسئولان حرم‌ها صورت خواهد گرفت تا حرم‌ها برای حضور تعداد زیاد زائران آماده شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا حرم حضرت رقیه(س) نیز آسیب دیده است؟ گفت: با توجه به اینکه این حرم در داخل شهر دمشق بود آسیب چندانی ندیده است. این حرم به دلیل وجود مسجد اموی که به ثبت جهانی رسیده و جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود برای بازسازی و توسعه آن باید نکات و مسائل ویژه‌ای مورد توجه قرار گیرد که با در نظر گرفتن این مباحث طرح‌ها و پیشنهادهایمان را ارائه می‌کنیم.

captcha