وضعیت نامناسب ساکنان زلزله‌ ثلاث باباجانی
کد خبر: 3667135
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

وضعیت نامناسب ساکنان زلزله‌ ثلاث باباجانی

گروه سلامت: علیرغم گذشت 2 هفته از وقوع زلزله 7.3 ریشتری در غرب کشور و آغاز سرمای هوا در این منطقه، ساکنان این مناطق در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، زلزله‌زدگان شهرستان ثلاث باباجانی در وضعیت نامناسب بهداشتی، غذایی و امدادی به سر می‌برند. اما ساکنان زلزله‌زده شهرستان ثلاث باباجانی شب گذشته را در سرمای زیر صفر درجه سپری درون چادرهای خود سپری کردند.
برهان ویسی یکی از ساکنان این شهرستان در گفت‌وگو با ایکنا عنوان کرد: علی‌رغم گذشت دو هفته از وقوع زلزله همچنان زلزله زدگان دچار کمبود وسایل گرمایشی هستند، این مسأله و برف و باران روزهای گذشته سرمای مضاعفی را بر ساکنان این چادرها تحمیل کرده است.
این زلزله‌زده شهر ثلاث باباجانی ادامه داد: در حال حاضر هنوز هیچ کانکسی در بین زلزله‌زدگان توزیع نشده این در حالیست که برخی افراد خود اقدام به تهیه کانکس برای خانواده‌های خود کرده و گاه کانکسی تا قیمت 5 میلیون تومان خریداری کرده‌اند.  
وی همچنین با اشاره به وضعیت نامناسب بهداشتی در این شهرستان اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی در شهرستان ثلاث باباجانی به ویژه بخش مرکزی این شهرستان، در شهر تازه آباد کمبود حمام‌های صحرایی است در حال حاضر در یک محله که چادرهای هلال احمر در آن برپا شده است و جمعیتی بالغ بر 2 هزار نفر در آن ساکن است تنها یک حمام صحرایی وجود دارد ضمن اینکه بسته‌های غذایی در حال اتمام بوده و هنوز بسته‌های جدیدی در بین زلزله‌زدگان توزیع نشده است. 
captcha