شهدا اذن داشتند که به شهادت رسیدند
کد خبر: 3667244
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

شهدا اذن داشتند که به شهادت رسیدند

گروه فرهنگی: حجت‌الاسلام والمسلمین سرلک با بیان اینکه شهدا ثابت کردند که خدایی شدن هم می‌ارزد و هم هزینه دارد، گفت: آن‌هایی که گمان کردند بدون هزینه به سمت خدا می‌روند بدانند که مهاجر خدا نیستند. اگر شهدا مصداق ذکر‌الله هستند٬ اذن داشتند که به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سرلک در مراسم پنجمین سالگرد تدفین  شهدای گمنام دانشگاه شهید چمران اهواز که شامگاه گذشته ۴ آذرماه در جوار یادمان شهدای گمنام این دانشگاه برگزار شد٬‌ اظهار کرد: در عصر انجماد معنویت و رویگردانی انسان از خدا٬ اینکه در کره زمین انسان‌هایی پیدا شوند که حجت زمان خود باشند دل آدم را گرم می‌کند.

وی افزود: این شهدا نیازی به بزرگداشت ندارند و در مخیله کسی نمی‌گنجد. این احیای ماست و نه احیای یاد شهید. شهید مرده نیست بلکه در جریان حیات قرار گرفته است و نزد خدای خود رزق می‌برند و دیگران را زنده می‌کنند. شهید پایگاهی است که ما استجابت دعوت حضرت رسول(ص) را از رهگذر آن‌ها می‌توانیم با میل و رغبت به عمل برسانیم. این‌ها هستند که استجاب دعوت خدا و رسول(ص) را برای ما میسر می کنند.

این مدرس دانشگاه و حوزه علمیه با اشاره به شهادت شهید مدافع حرم٬ محسن حججی تصریح کرد: حججی زمزمه نیمه شب مستان است. در دستگاه خدا مناسبات پیچیده‌ای وجود دارد و ما نمی‌دانیم که هرکدام از شهیدان نزد خدا چه سهمی دارند.

سرلک ادامه داد: خداوند گاهی برگ برنده‌هایی مانند شهید حججی رو می‌کند تا ما بدانیم که دستگاه ربوبی او در همه این سختیها و تلخی‌های زمانه ما و فضای اختلاس و ... کار خود را می‌کند و در این برهوت ناگهان چشمه جوشانی به اسم حججی می‌جوشد و همه در برابرش تعظیم می‌کنیم. این جوانان کاری کردند که هر فردی وقتی یاد آن‌ها را می‌کند دلش می‌خواهد جریان بندگی خدا را بپیماید. امسال پنجمین سال تدفین این شهدا در این دانشگاه است و این شهدا اثبات می‌کنند که ما مال خدا هستیم و به این سمت رفتیم و آن‌هایی که مقصد خود را غیر خدا قرار دادند اشتباه و ضرر کردند.

این مدرس دانشگاه و حوزه علمیه ادامه داد: شهید حججی یکی از آثاری است که خدا رو کرد. شهدا ثابت کردند که خدایی شدن هم می‌ارزد و هم هزینه دارد. آن‌هایی که گمان کردند بدون هزینه به سمت خدا می‌روند بدانند که مهاجر خدا نیستند. اگر شهدا مصداق ذکر‌الله هستند٬ اذن داشتند که به شهادت رسیدند. اگر دانشگاه شهید چمران پیکر شهید در بر می‌گیرد ماذون شده است و هر خاکی لیاقت این را ندارد که پیکر شهید را در بر بگیرد. شهید آنقدر در جریان هدایت اثر می‌گذارد که حتی ممکن است آدم‌های مادی را نیز به این سمت بکشاند.

وی با بیان اینکه اربعین داستان یک شهید است که ۷۲ عاشق دورش را گرفته بودند٬ گفت: ماجرای کاروان پیاده‌روی اربعین ماجرای آدم‌هایی است که دلشان در شعاع یاد یک شهید قرار گرفته است. وقتی فرهنگ شهادت را با مواد مخدر٬ مشروبات الکی٬ رانت‌بازی و جناح‌بازی‌ها و... از ما گرفتند٬‌ حقمان است برخی از عظمت‌ها را از ما بگیرند. در این راه باید بپذیریم که باید اهل هزینه باشیم.

سرلک خاطرنشان کرد: مسیر انقلاب اسلامی٬ مسیر دعوت حضرت امام(ره) و مسیر هدایت رهبری٬ مسیری به سمت خداست و باید این مسیر را بشناسیم. امیدواریم دانشگاه شهید چمران الگوی منتظران امام زمان(عج)‌ باشد و ما موظفیم خود را آماده کنیم.

iqnakhouzestan@

captcha