نقد دیدگاه غیرعقلائی علم جدید در تصادفی بودن آفرینش
کد خبر: 3667307
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
آیت‌الله هادوی تهرانی مطرح کرد:

نقد دیدگاه غیرعقلائی علم جدید در تصادفی بودن آفرینش

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه گفت: متاسفانه علم جدید، آفرینش را اتفاقی و شانسی می‌داند و این حرف‌های نادرست را به اسم علم به خورد بشر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله مهدی هادوی تهرانی، امروز 5 آذرماه در جلسه تفسیر سوره زمر گفت: آخرت زمان بروز واقعیت و حقیقت انسان بدون هر گونه پنهانی است؛ لذا آنجا جای بازیگری و پوشاندن و ... نیست.

وی با تاکید بر حفظ حرمت و آبروی افراد با طرح این سؤال کسانی که از معصیت الهی، برحذر هستند با کسانی که از هیچ گناهی، حذر ندارند آیا یکسان هستند و در قیامت یک نتیجه دارند؟ گفت: ما کارهای بدی انجام می دهیم و امید رفتن به بهشت را داریم که تصور نابجایی است.

وی با بیان اینکه یکی از مقاطع خطرناک در زندگی انسان مومن، حمله‌ور شدن شبهات به ذهن است اظهار کرد: گاهی فردی عبادت های زیادی هم داشته است ولی با ایجاد یک شبهه و تاثیرپذیری از آن ممکن است سقوط کند. 

هادوی تهرانی تاکید کرد: خداوند حرمت انسان‌ها را در دنیا و آخرت حفظ می کند ولی ما بی‌دلیل آبروی دیگران را می‌بریم که این کار یعنی ترور شخصیت از ترور شخص بدتر است.

وی همچنین در ادامه تفسیر سوره «ص» عنوان کرد: خداوند در وسط داستان انبیاء به مطالب دیگری اشاره کرده و فرموده ما آسمان و زمین و مابین آن را باطل نیافریدم؛ در گذشته در نظریات فیزیکی تصور می‌شد که میان این دو خلأ هست ولی امروز عکس آن را معتقد هستند و گفته می‌شود ماده سیاهی میان این دو وجود دارد، البته اگر مراد، همان طور که برخی مفسرین بیان کرده‌اند، آسمان معنوی نباشد.

این استاد تفسیر بیان کرد: قرآن معتقد است که کافران و کسانی که به قیامت ظن و شک دارند خلقت را بیهوده می‌دانند.

وی افزود: متاسفانه علم جدید، آفرینش را اتفاقی و شانسی می‌داند و این حرف‌های نادرست را به اسم علم به خورد بشر می‌دهند.

captcha