تجلیل از 64 پژوهشگر برتر لرستان در هفته پژوهش
کد خبر: 3667455
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳

تجلیل از 64 پژوهشگر برتر لرستان در هفته پژوهش

گروه فرهنگی: جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان از تجلیل از 64 پژوهشگر برتر استان اعم‌از دانش‌آموز، کارمند و دانشجوی پژوهشگر و اعضای هیأت علمی در هفته پژوهش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان و جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان یک‌شنبه، پنجم آذر در جمع خبرنگاران با بیان این‌که به‌منظور رعایت عدالت همه‌جانبه سهمیه‌ای برای تجلیل از پژوهشگران به دستگاه‌های مختلف داده شده است، گفت: در مجموع 64 پژوهشگر برتر اعم‌از دانش‌آموز، کارمند و دانشجوی پژوهشگر و اعضای هیأت علمی انتخاب شدند.
وی با بیان این‌که سهم دانشگاه لرستان شش پژوهشگر و سه دانشجو پژوهشگر بوده است، اضافه کرد: همچنین در بین پژوهشگران برتر نیز دو فناور برتر و یک ایده‌ برتر تجلیل می‌شوند.
عزیزی عنوان کرد: همچنین 50 مخترع اختراعات خود را ارائه دادند که یک مخترع به‌عنوان برتر استانی و کشوری تجلیل می‌شود.
وی با بیان این‌که 12 ایده نو و برتر به جشنوراه ارسال شده است، یادآور شد: به‌منظور توجه ویژه به قشر دانشجویی تصمیم گرفته شد که یک ایده برتر دانشجویی از بین ایده‌های ارسال شده انتخاب و مورد تجلیل قرار گیرد.
جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری لرستان بیان کرد: همچنین 500 فناور در قالب 150 شرکت فناور در این جشنواره شرکت کردند که از میان آنها دو فناور برتر و یک کارآفرین برگزیده و مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
عزیزی تصریح کرد: چهارشنبه این هفته 20 پژوهشگر به نمایندگی از 64 پژوهشگر برتر استان رسماً مورد تجلیل قرار می‌گیرند.
وی گفت: هفته پژوهش از شنبه، چهارم آذر تا جمعه، دهم آذرماه در استان برگزار می‌شود که روز اول با نام «پژوهش، فناوری دانش‌آموزی و مدرسه»، روز دوم «پژوهش، فناوری و صنعت»، روز سوم «پژوهش، فناوری، ایده و خلاقیت»، روز چهارم «پژوهش، فناوری و اقتصاد مقاومتی»، روز پنجم «پژوهش، فناوری و سرمایه ملی»، روز ششم «پژوهش، فناوری، مهارت و کارآفرینی» و روز هفتم «پژوهش، فناوری، حوزه و دانشگاه» نام‌گذاری شده است.
captcha